Tłumaczenie maszynowe

Branda to najlepsze narzędzie do dostosowywania sieci multisite. Wstrzyknij kawałek osobowości do każdego obszaru administracyjnego swojej witryny i zdecyduj, czy ta moc należy do samego administratora sieci, czy do administratorów poszczególnych witryn.

W tym artykule pokazujemy, jak zarządzać dostępem użytkowników do Branda w sieci multisite, a następnie zagłębiać się w funkcje najlepiej dostosowane do dostosowywania administratora z wieloma lokalizacjami.

Dokładniej omówimy, jak:

1. Kontroluj, kto może uzyskać dostęp do Brandy
2. Zmień uprawnienia modułu
3. Spersonalizuj swoje witryny
4. Wybierz niestandardowy schemat kolorów
5. Dodaj notatki do stopki administratora
6. Dostosuj swoje menu administratora
7. Zreorganizuj swój pasek administracyjny
8. Dodaj dodatkowe dostosowanie za pomocą CSS
9. Dostosuj powiadomienia o plikach cookie
10. Utwórz strony dostępne wkrótce i strony trybu konserwacji
11. Utwórz unikalne ekrany logowania
12. Dostosuj swoje Favicons

1. Kontroluj, kto może uzyskać dostęp do Brandy

Jako administrator sieci możesz kontrolować, kto ma dostęp do Brandy.

Jeśli chcesz być jedyną osobą odpowiedzialną za funkcje Brandy, nie musisz nic robić, ponieważ Branda jest ukryta przed wszystkimi innymi użytkownikami od razu po wyjęciu z pudełka.

Jeśli chcesz przyznać administratorom witryny dostęp do Brandy, możesz to zrobić, przechodząc do opcji Ustawienia> Uprawnienia i zaznaczając pole.

Zrzut ekranu z uprawnieniami użytkownika pokazujący tylko zaznaczone przez administratora
Z tego menu możesz przyznać dostęp do dowolnej roli użytkownika.

Jeśli wolisz samodzielnie wybrać, którzy użytkownicy otrzymają dostęp do Branda, możesz to zrobić, przewijając w dół i wybierając opcję „Użytkownicy niestandardowi”.

W tym menu możesz przyznać administratorom witryny (oraz innym rolom użytkownika) dostęp do Brandy.

2. Zmień uprawnienia modułu

Opcje dostosowywania Brandy są podzielone na moduły. Jeśli wprowadzisz zmiany w module w ustawieniach wtyczki Network Admin, będą one obowiązywać we wszystkich Twoich witrynach sieciowych.

Jeśli chcesz dać administratorom witryny możliwość zastępowania dostosowań sieci, możesz to zrobić w menu ustawień.

Zrzut ekranu uprawnień podwitryny, na którym nie ma zaznaczenia
Wybierz poszczególne moduły lub po prostu wybierz „Wszystkie”, aby uzyskać pełną kontrolę.

3. Spersonalizuj swoje witryny

Chociaż witryny Twojej sieci multisite mogą być powiązane i wszystkie należeć do tej samej marki, personalizacja obszarów administracyjnych za pomocą Brandy jest łatwym sposobem nadania im odrobiny osobowości, zamiast poczucia, że wszyscy łączą się w jedno.

Proste zmiany, które możesz wprowadzić, obejmują schemat kolorów, stopki administratora i personalizację menu administratora.

Poniżej znajduje się krótki przegląd tego, jak to zrobić i nie tylko.

4. Wybierz niestandardowy schemat kolorów

Możesz łatwo wybrać jeden z domyślnych schematów kolorów, jeśli Twoim jedynym celem jest łatwe rozróżnienie obszarów administracyjnych. Jednak prawdziwa magia Brandy polega na możliwości stworzenia własnej, niestandardowej kolorystyki.

Możesz dostosować kolor każdego aspektu swojego obszaru administracyjnego, aż do linków i kolorów po najechaniu kursorem.

Jeśli wprowadzisz te zmiany jako administrator sieci, schemat kolorów zmieni się tylko w obszarze administratora sieci.

Jeśli chcesz zastosować ten sam schemat kolorów do wszystkich swoich witryn, możesz wybrać opcję „Wymuś schemat kolorów”.

Zrzut ekranu przedstawiający opcję wymuszania schematu kolorów
Możesz także ustawić domyślny schemat kolorów dla nowych użytkowników.

Jeśli chcesz, aby administratorzy mogli ustawiać własne schematy kolorów dla swoich witryn / profili, po prostu daj im dostęp w Ustawieniach> Uprawnienia i wybierz moduł Schematy kolorów.

Możesz dodać spersonalizowaną notatkę w stopce administratora za pomocą Brandy, nawet w sieci multisite.

Można to zrobić w całej sieci lub na witrynę.

Wszystko, co musisz zrobić, to aktywować moduł Admin Footer, a następnie dodać swoją wiadomość.

Zrzut ekranu opcji tekstowej stopki administratora z komunikatem wprowadzonym przez Kirstan's Multisite Network
Dodajesz notatkę w ten sam sposób, niezależnie od tego, czy robisz to w jednej witrynie, czy w sieci.

Twoja wiadomość zostanie następnie wyświetlona na dole każdej strony w obszarze administracyjnym.

Zrzut ekranu przedstawiający niestandardową notatkę w stopce sieci multisite Kirstan.
Możesz nawet dodawać obrazy i tekst!

Twoi administratorzy mogą wybrać zmianę stopki dla każdej witryny – to tylko kolejny sposób, w jaki Branda może pomóc Ci rozróżnić witryny w Twojej sieci.

Kiedy prowadzisz sieć z wieloma lokacjami, możesz mieć różnice między swoimi witrynami, co oznacza, że ta sama konfiguracja administratora we wszystkich jest po prostu niepraktyczna.

Dzięki Branda możesz łatwo usuwać, dodawać i edytować elementy w menu administratora.

Możesz łatwo uporządkować menu administratora każdej ze swoich witryn.

Aby to zrobić, po prostu przejdź do modułu Admin Menu i wybierz Dostosuj.

Każdy element administratora ma szerokie możliwości dostosowywania.

Możesz także dodać własne niestandardowe elementy menu, aby upewnić się, że witryny są pełne linków i skrótów, aby Twoje obowiązki administracyjne działały tak wydajnie, jak to tylko możliwe.

Branda oferuje również możliwość usunięcia linku do pulpitu nawigacyjnego z profili użytkowników, które nie są połączone z żadną z witryn w Twojej sieci.

Zrzut ekranu pola wyboru łącza do panelu.
Można to zrobić za pomocą modułu Admin Menu w obszarze Network Admin.

Oznacza to, że jeśli czyjś profil nie jest połączony z witryną, jedyne, do czego będzie on miał dostęp, to ekran jego profilu.

7. Zreorganizuj swój pasek administracyjny

Podobnie jak menu administratora, pasek administratora jest cennym narzędziem, jeśli chodzi o nawigację po zapleczu witryny, pomagając w płynnej i wydajnej pracy.

Jeśli są na nim linki, które chcesz udostępnić tylko niektórym rolom użytkowników, możesz ograniczyć dostęp w module paska administracyjnego.

Zrzut ekranu pól wyboru uprawnień paska administratora.
Odznacz pola ról użytkowników, dla których nie chcesz widzieć paska administratora.

Możesz wtedy dostosować go w taki sam sposób, jak zrobiłeś to z menu administratora, za pomocą ustawień administratora sieci lub dla każdej witryny.

Możesz ukryć określone pozycje, dodać własne i zmienić kolejność całego menu.

Ustaw linki dokładnie tak, jak chcesz.

8. Dodaj dodatkowe dostosowanie za pomocą CSS

Podczas gdy Branda jest pełna funkcji, które pomogą Ci dostosować obszar administracyjny do Twoich potrzeb, są chwile, w których możesz potrzebować ulepszyć jedną lub dwie dodatkowe rzeczy.

Dodanie dodatkowego CSS do witryny może powodować problemy, jeśli nie wiesz dokładnie, co robisz, więc zrozumiałe jest, że ta funkcja jest domyślnie wyłączona dla wszystkich oprócz administratorów sieci.

Jeśli chcesz przekazać te uprawnienia administratorom witryny, możesz to zrobić w sekcji Uprawnienia w menu Ustawienia.

Jeśli chcesz zarezerwować niestandardowe pole CSS dla administratorów sieci, może się to przydać, jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad uprawnieniami witryny.

Na przykład możesz go użyć do ukrycia przycisków aktywacji lub dezaktywacji wtyczek.

Pamiętaj tylko, aby usunąć uprawnienia CSS dla innych użytkowników, aby nikt nie mógł cofnąć twoich zmian!

Dodanie własnego powiadomienia o plikach cookie jest bardzo proste dzięki Branda. Możesz łatwo dodać to samo powiadomienie do wszystkich witryn lub jeśli Twoje witryny wymagają innego sformułowania, możesz dodać je pojedynczo.

Możesz wybrać własny tekst, dodać zdjęcia, link do swojej polityki prywatności oraz wprowadzić zmiany w kolorze i projekcie.

Zrzut ekranu przykładowej wiadomości o plikach cookie
To jest przykład prostego powiadomienia o plikach cookie utworzonego przy użyciu Branda.

Istnieje również możliwość zaktualizowania numeru wersji powiadomienia o plikach cookie, co zmusi wszystkich użytkowników do ponownego wyświetlenia powiadomienia, a Ty możesz wybrać, jak długo pliki cookie są przechowywane.

Jeśli chcesz, aby administratorzy Twojej witryny mogli zastąpić powiadomienie o plikach cookie sieci własnymi spersonalizowanymi dla każdej witryny, musisz upewnić się, że dajesz im uprawnienia, przechodząc do opcji Ustawienia> Uprawnienia.

10. Korzystanie z trybu wkrótce i trybu konserwacji

Gdy prowadzisz multisite, dodanie nowej witryny może być częstym zjawiskiem.

Oznacza to, że może być konieczne włączenie trybu Wkrótce, aby potencjalni klienci wiedzieli, co się dzieje, a także aby dać SEO przewagę, informując Google, że jesteś na dobrej drodze.

Branda umożliwia projektowanie własnych unikalnych stron, aby użytkownicy byli na bieżąco.

Jeśli chcesz to zrobić jako administrator sieci, możesz użyć standardowej strony wkrótce, którą możesz zastosować we wszystkich nowych witrynach.

Zrzut ekranu niestandardowej strony, która zostanie wkrótce udostępniona, zawierającej obraz laptopów i planowania dokumentacji na biurku
Ogólny obraz i wiadomość mogą być używane we wszystkich twoich witrynach, ale nadal możesz to zrobić!

Jeśli chcesz przekazać te uprawnienia administratorom witryny, możesz mieć bardziej spersonalizowaną stronę dla każdej witryny.

Zrzut ekranu niestandardowego ekranu logowania do fotografii J. Smitha
Możesz dodać własny, spersonalizowany akcent do każdej ze swoich witryn, aby drażnić odwiedzających.

To samo dotyczy trybu konserwacji – możesz użyć tych samych metod, aby utworzyć pierwsze strony, które pozwolą odwiedzającym wiedzieć, co się dzieje.

Wszystko, co musisz zrobić, to przejść do trybu witryny Branda, który pozwoli ci włączać i wyłączać każdy z tych trybów, a także dostosowywać ich projekty.

Wskazówka: aby zdalnie kontrolować strony, które pojawią się wkrótce w sieci Multisite, rozważ skorzystanie z tej dostępnej wkrótce i wtyczki konserwacyjnej .

11. Utwórz unikalne ekrany logowania

Łatwym sposobem na rozróżnienie witryn w Twojej sieci są spersonalizowane ekrany logowania.

Nigdy więcej nie próbuj logować się na niewłaściwą stronę!

Możesz dodawać własne obrazy tła, logo oraz zmieniać etykiety tekstowe i łącza.

Aby utworzyć ekran logowania, przejdź do modułu Dostosuj ekran logowania, a następnie zapoznaj się z tym przewodnikiem, który pokazuje dokładnie, jak stworzyć idealną stronę logowania.

12. Dostosowywanie ikon ulubionych

Favicony to małe obrazki wyświetlane na karcie przeglądarki w Twojej witrynie.

Zrzut ekranu z ikonami ulubionych WPMU DEV
Zwykle składają się z prostych ikon lub logo.

Kiedy prowadzisz multisite, Branda daje ci możliwość posiadania tych samych ikon we wszystkich twoich witrynach lub dodawania różnych.

Jako administrator sieci wszystko, co musisz zrobić, to przejść do sekcji Narzędzia Brandy i wybrać moduł Obrazy.

Stamtąd możesz przesłać własną favikonę, a następnie zdecydować, czy Twoje podwitryny mają ją odziedziczyć.

Zrzut ekranu menu, w którym można przesłać własne ulubione ikony
Wybierz opcję Niestandardowe, aby wybrać witryny, a następnie prześlij dla nich indywidualne ikony ulubionych.

Łatwa personalizacja w wielu lokalizacjach

Branda jest w pełni kompatybilna z twoją siecią wielostanowiskową, co oznacza, że wszystko, co możesz zrobić na indywidualnej instalacji WordPress, możesz zrobić na swoim multisite.

W rzeczywistości dostosowywanie wielu obszarów administratora wielostanowiskowego działa tak samo, jak dostosowywanie zwykłego administratora witryny WordPress. Omówiliśmy je obszernie w tym poście .

Gdy już opanujesz rozprowadzanie uprawnień między innymi użytkownikami, możliwości są nieograniczone. Zapoznaj się z pełną dokumentacją, aby zobaczyć pełny zakres mocy Brandy, i miej oko na mapę drogową, aby zobaczyć, jakie nowe funkcje są na horyzoncie.

Darmowe wideo Dlaczego 100 NIE jest idealnym wynikiem w Google PageSpeed (* 5 minut oglądania) Dowiedz się, jak korzystać z Google PageSpeed Insights, aby wyznaczać realistyczne cele, poprawiać szybkość witryny i dlaczego dążenie do idealnej wartości 100 jest ZŁE.

Tłumaczenie maszynowe, źródło: WPMUDEV

Podobne