Roles & Rules B2B

Jeśli masz sklep WooCommerce z różnymi typami klientów (takimi jak klienci detaliczni i hurtowi), ważne jest, aby mieć sposób na ustawienie różnych cen w zależności od roli każdego klienta – nazywa się to ustalaniem cen w oparciu o role.

Jednakże, domyślnie WooCommerce nie oferuje możliwości ustawienia cen opartych na rolach – cena produktu jest zawsze taka sama, niezależnie od tego, czy jest to klient detaliczny, hurtowy, biznesowy, itd.

Roles & Rules B2B rozwiązuje ten problem, dając Ci łatwy sposób na ustawienie elastycznych cen opartych na rolach. Możesz tego użyć dla B2C (business to consumer), B2B (business to business), sprzedaży hurtowej, itd. Dostaniesz też mnóstwo reguł, dzięki którym będziesz mógł kontrolować, jak każdy produkt wygląda dla różnych typów klientów.

W naszej praktycznej recenzji Roles & Rules B2B opowiemy Ci więcej o tym, w czym ta wtyczka może Ci pomóc, a następnie damy Ci praktyczny wgląd w jej działanie.

Roles & Rules B2B Review: Lista funkcji

Jak wspomniałem powyżej, podstawową funkcją Roles & Rules B2B jest to, że pozwala on na ustawienie cen opartych na rolach w Twoim sklepie. Pomimo B2B w nazwie, wtyczka może pracować zarówno dla sklepów B2B jak i B2C, a szczególnie dobrze nadaje się do sklepów hurtowych.

Jedną z użytecznych rzeczy w tym pluginie jest to, że daje Ci on wiele opcji do ustawienia cen opartych na rolach. Dla każdej roli możesz:

  • Ustawić reguły cenowe dla całego sklepu, w tym specjalne ceny sprzedaży.
  • Unieważnić te zasady dla niektórych kategorii produktów.
  • Unieważnić te zasady dla poszczególnych produktów.

Poza dostosowywaniem cen, możesz także stworzyć reguły dotyczące cen zbiorczych. Na przykład, jeśli ludzie kupią 20+ przedmiotów, możesz dodatkowo obniżyć ich cenę. I znów, możesz je ustawić zarówno na poziomie kategorii, jak i poszczególnych produktów.

Możesz również ukryć pewne produkty lub kategorie produktów, a nawet całkowicie sprywatyzować swój sklep. Na przykład, jeśli sprzedajesz zarówno B2C jak i B2B, możesz mieć pewne produkty, które chcesz, aby były widoczne tylko dla klientów B2B (lub odwrotnie). Dzięki Roles & Rules B2B możesz to łatwo ustawić.

Roles & Rules B2B zawiera również narzędzie, które pomoże Ci stworzyć role użytkowników, co sprawi, że z łatwością ustawisz tyle różnych ról, ile będzie potrzebnych w Twoim sklepie.

Praktyczna praca z Role & Rules B2B

Teraz, kiedy już wiesz, co potrafi ta wtyczka, przejdźmy do konkretów i pokażę Ci, jak działa na mojej stronie WooCommerce.

Konfiguracja ról

Jeśli stworzyłeś już role użytkowników dla różnych typów klientów w swoim sklepie, możesz prawdopodobnie pominąć tę sekcję. Role i Reguły B2B automatycznie wykryją wszystkie istniejące role w Twoim sklepie, więc możesz od razu przystąpić do pracy nad ustawieniem reguł cenowych.

Jeśli jednak jeszcze tego nie zrobiłeś, Roles & Rules B2B zawiera również narzędzie, które pozwoli Ci stworzyć własne, niestandardowe role użytkowników.

Aby ustawić swoje role, przejdź do WooCommerce → Role i Zasady B2B → Role. Tam możesz stworzyć tyle ról, ile potrzebujesz.

Na przykład ja ustawię dwie role dla różnych poziomów klientów hurtowych – „Wholesale Level 1” i „Wholesale Level 2”:

Create user roles

Ten interfejs jest naprawdę przydatny do szybkiego ustawiania ról, ale powinieneś zauważyć, że nie pozwala on na kontrolowanie możliwości ról, tak jak może to zrobić pełny plugin do zarządzania rolami użytkowników.

Jeśli potrzebujesz możliwości kontrolowania indywidualnych możliwości, polecam użycie dedykowanego pluginu jak User Role Editor lub WPFront User Role Editor. Roles & Rules B2B automatycznie wykryje wszystkie role użytkowników, które utworzysz za pomocą tych wtyczek (lubktóre utworzysz ręcznie za pomocą kodu).

Jeśli chodzi o domyślne możliwości ról tworzonych przez Roles & Rules B2B, wydają się one być klonami domyślnej roli „Klient” WooCommerce.

Konfiguracja ustawień ogólnych

Następnie możesz skonfigurować niektóre z ogólnych ustawień wtyczki, do których dostęp uzyskasz, przechodząc do WooCommerce → Ustawienia → Role i Reguły B2B. Do dyspozycji masz dwa obszary ustawień wtyczki:

  • Ogólne – zawiera kilka kluczowych opcji, takich jak tworzenie prywatnego sklepu czy ukrywanie cen detalicznych.
  • Dynamiczne etykiety cenowe – robi dokładnie to, co mówi jego nazwa – pozwala Ci skonfigurować ciągi tekstowe, kolory i czcionki dla dynamicznych etykiet cenowych na front-endzie.

W zakładce Ogólne znajdują się trzy ustawienia, na które warto zwrócić uwagę:

  • Sklep prywatny – pozwala Ci ukryć ceny produktów i przyciski „dodaj do koszyka” dla niezalogowanych gości. Anonimowi użytkownicy nadal będą mogli zobaczyć zawartość produktu(dobre dla SEO), nie będą mogli jedynie zobaczyć cen ani kupić produktów.
  • Ukryj cenę detaliczną – to pozwala Ci wybrać, czy chcesz pokazać tylko cenę skorygowaną, która dotyczy każdego użytkownika, czy też chcesz pokazać zarówno cenę detaliczną, jak i skorygowaną. Później pokażę Ci przykład takiego działania.
  • Użyj cen netto dla B2B – to pozwoli Ci na pominięcie ustawień podatkowych i pokazanie cen bez podatku.

Dostaniesz też kilka innych opcji, aby skonfigurować ciągi tekstowe i inne podstawowe ustawienia:

Roles & Rules B2B settings

A oto opcje dla dynamicznych etykiet cenowych:

Dynamic price labels

Niektóre z tych ustawień będą miały większy sens po skonfigurowaniu reguł cenowych, więc zawsze możesz do nich wrócić później.

Tworzenie reguł

Teraz, gdy już skonfigurowałeś podstawowe ustawienia i role klientów, możesz zacząć korzystać z funkcji „reguł”.

Aby to zrobić, przejdź do WooCommerce → Role i Reguły B2B.

Najpierw użyjesz rozwijanego menu, aby wybrać rolę użytkownika, dla którego chcesz stworzyć regułę. Możesz wybrać spośród wszystkich domyślnych ról użytkowników, ról niestandardowych, które stworzyłeś, a także z opcji gościa(więcej na ten temat poniżej):

Targeting a rule

Kiedy już wybierzesz rolę, pojawi się nowy interfejs, w którym będziesz mógł ustawić wszystkie reguły cenowe dla tej roli.

Teraz będziesz mógł skonfigurować reguły w trzech zakładkach na górze:

  • Ogólne – ustawogólne reguły, które mają zastosowanie do wszystkich produktów.
  • Kategorie – nadpisanie tych reguł dla określonych kategorii produktów, jeśli zajdzie taka potrzeba. Możesz również ustawić reguły dla cen zbiorczych.
  • Produkty – nadpisuj te reguły dla poszczególnych produktów, jeśli jest taka potrzeba.

Ogólne

W zakładce Ogólne ustawisz najpierw ogólną regułę cenową, która odnosi się do wszystkich produktów. Możesz:

  • Zwiększyć lub zmniejszyć cenę o wartość procentową.
  • Zwiększyć lub zmniejszyć cenę o stałą kwotę.

Możesz również ustawić ogólne zasady dla różnych kategorii produktów(choć bardziej szczegółową kontrolę uzyskasz w zakładce Kategorie zakładce).

Poza ogólnymi regułami cenowymi, masz również możliwość:

  • Automatycznie zastosować kupon przy kasie.
  • Ustawić reguły dla cen w wyprzedażach, włączając w to daty rozpoczęcia i zakończenia. Jest tam również przycisk Wyczyść sprzedaż, który jest wygodny przy tworzeniu nowego zestawu reguł sprzedaży.

Na przykład, załóżmy, że chcesz obniżyć ceny o 10% i zastosować je w całym sklepie. Skonfigurowałbyś to w ten sposób:

General rules

Szybka uwaga – upewnij się, że klikasz przycisk Zapisz regułę za każdym razem, gdy dokonujesz zmiany. Plugin nie ostrzeże Cię, jeśli klikniesz przed zapisaniem, więc łatwo to przeoczyć. Myślę, że dodanie ostrzeżenia o kliknięciu przed zapisaniem danych byłoby przyjaznym dodatkiem, ponieważ sam popełniłem ten błąd kilka razy.

Kategorie

Następnie możesz przejść do obszaru Kategorie , gdzie możesz ustawić bardziej szczegółowe zasady ustalania cen dla różnych kategorii produktów.

Na podstawowym poziomie masz tę samą opcję zwiększania/zmniejszania ceny produktów w tych kategoriach o procent lub stałą kwotę. Ale masz też kilka nowych, bardziej szczegółowych opcji:

  • Możesz ukryć całą kategorię produktów dla kupujących z tą rolą. Jest to przydatne, jeśli chcesz ograniczyć, które role mają dostęp do określonych produktów.
  • Możesz ustawić role oparte na ilości produktów, aby móc stosować dynamiczne ceny. Na przykład, możesz wprowadzić domyślny rabat 10%, ale dać kupującym 20% zniżki, jeśli kupią co najmniej 20 produktów.
Category rules

Możesz także stworzyć wiele reguł dla jednej kategorii. Na przykład, możesz stworzyć jedną regułę dla cen regularnych, a drugą dla cen wyprzedażowych. Aby ustawić wiele reguł, po prostu dodaj kategorię wiele razy, a otrzymasz wiersz dla każdego przypadku.

Produkty

Na koniec możesz przejść do zakładki Produkty, aby zastosować reguły do poszczególnych produktów. Masz do dyspozycji te same ogólne zasady, co w przypadku kategorii, ale możesz je zastosować do poszczególnych produktów.

Jedną z nowych opcji jest opcja Stała cena, która pozwala na dostosowanie cen. To znaczy, że zamiast zwiększać/zmniejszać regularną cenę o jakiś procent/kwotę, możesz po prostu ustawić stałą cenę.

Dla przykładu, poniżej możesz zobaczyć, że ustawiłem domyślną stałą cenę dla tej roli na 12$ z dalszą redukcją do 10$, jeśli użytkownik zakupi 20+ przedmiotów:

Product rules

I to wszystko! Możesz powtórzyć ten sam proces dla kolejnych ról użytkowników.

Tworzenie reguł dla użytkowników-gości

Jedną z nowych funkcji dodanych ostatnio przez Roles & Rules B2B jest możliwość tworzenia reguł dla użytkowników-gości (czyli anonimowych użytkowników, którzy nie założyli konta, a więc nie mają roli użytkownika).

Jest to przydatna funkcja, która pomoże Ci również używać Roles & Rules B2B dla sklepów B2C, ponieważ pozwala Ci kontrolować reguły cenowe dla anonimowych klientów B2C. Możesz tworzyć reguły dla klientów-gości tak samo jak dla innych ról użytkowników – wystarczy, że skierujesz swoją regułę do gości:

Guest rules

Przykład dynamicznych reguł cenowych

Na koniec przyjrzyjmy się przykładowi, jak działa opisany powyżej sposób ustalania cen w oparciu o role.

Oto cena dla anonimowych kupujących (tzn. kupujących B2C). Skonfigurowałem ją tak, że widzą oni normalną cenę detaliczną:

Regular price

Ale kiedy użytkownik zaloguje się na konto z rolą użytkownika „Hurt 1”, zobaczy nową stałą cenę 12$ za ten produkt, wraz z podpowiedzią, że może uzyskać jeszcze lepszą cenę, jeśli kupi 20+ przedmiotów:

Role-based pricing

Pamiętaj – w ustawieniach wtyczki możesz skonfigurować ciągi tekstowe dla wszystkich tych wiadomości wraz z informacją, czy chcesz wyświetlać oryginalną cenę, czy nie.

Role i Zasady B2B – ceny

Roles & Rules B2B jest wtyczką premium sprzedawaną na oficjalnym rynku rozszerzeń WooCommerce.

Kosztuje 79$, co daje Ci rok wsparcia i aktualizacji.

Ostateczne przemyślenia na temat Roles & Rules B2B

Jeśli masz do czynienia z sytuacją, w której musisz ustalić reguły cenowe dla różnych klientów B2B lub B2C, Roles & Rules B2B sprawi, że będzie to całkiem proste. Otrzymujesz sporą kontrolę, z opcjami kontrolowania reguł cenowych w całym sklepie, na poziomie kategorii produktów lub na poziomie pojedynczego produktu.

Może również obsługiwać masowe korekty cen, co jest świetne dla sklepów hurtowych. Masz też kilka innych fajnych opcji, takich jak możliwość ukrywania pewnych produktów/kategorii i ustawiania cen wyprzedażowych.

Ogólnie rzecz biorąc, uważam, że jest bardzo łatwy w użyciu, a jego funkcje działają dokładnie tak, jak się tego spodziewałem podczas testów. Tak więc – jeśli potrzebujesz tej funkcjonalności, zdecydowanie rzuć na nią okiem:

Twórca wtyczki, Consortia, ma również kilka innych wtyczek, które skupiają się na masowej kontroli/aktualizacji Twojego sklepu WooCommerce. Jeśli chcesz zobaczyć kilka innych opcji, przejrzeliśmy również dwie z ich innych wtyczek:

 

Artykuł w wersji oryginalnej

Podobne