Jeśli masz sklep WooCommerce, prawdopodobnie zawsze szukasz sposobów na poprawienie współczynnika konwersji i wartości zamówień w swoim sklepie.

Jednym z ważnych obszarów, na którym powinieneś się skupić, jest lejek kasowy. Domyślny system kasowy WooCommerce jest dość prosty, co oznacza, że możesz tracić potencjalne zamówienia i przychody.

W naszym przeglądzie Checkout X przyjrzymy się narzędziu, które pomoże Ci to naprawić, optymalizując doświadczenia związane z kasą w WooCommerce i pomagając Ci zwiększyć średnią wartość zamówienia (AOV) dzięki upsellom po zakupie.

Zaczniemy od ogólnego spojrzenia na to, co to narzędzie robi, a potem zagłębimy się w jego funkcje. Zaczynajmy!

Recenzja Checkout X: Lista funkcji

Na wysokim poziomie, Checkout X pomaga Ci zrobić dwie rzeczy:

  • Popraw współczynnik konwersji kasy i zredukuj liczbę porzuconych koszyków, zastępując domyślną kasę WooCommerce własną kasą z Checkout X.
  • Zwiększ swoje dochody i sprzedaj więcej produktów, oferując upsells po zakupie jednym kliknięciem, aby zwiększyć średnią wartość zamówienia.

Checkout X twierdzi, że możesz zredukować ilość porzuconych kas o 7%+ i zwiększyć przychody o 10%+ używając upsells.

Prześledźmy teraz najważniejsze cechy, ale pełny zestaw funkcji zobaczysz w części praktycznej.

Cechy kasy

Checkout X pozwala Ci łatwo zastąpić natywny przepływ kasy WooCommerce zoptymalizowanym doświadczeniem. Nie ma skomplikowanej konfiguracji – po prostu aktywujesz wtyczkę i od razu zaczyna ona działać.

Kasa będzie umieszczona na serwerach Checkout X, ale możesz dopasować ją do brandingu swojego sklepu. Domyślnie kasa będzie umieszczona na subdomenie (np. yourstoreurl.checkout-x.com), ale możesz ustawić własną nazwę domeny, aby kasa korzystała z domeny Twojego sklepu.

Kasa oferuje naprawdę ładny design w wersji mobile-first. Oto kilka konkretnych funkcji, które posiada:

  • Niestandardowy branding – utrzymaj swoją kasę spójną z resztą sklepu.
  • Zmniejsz ilośćzbędnych pól, aby wyeliminować tarcie – jest ich o 30% mniej niż w domyślnej kasie.
  • Zredukuj niepotrzebnekliknięcia, aby jeszcze bardziej zmniejszyć tarcie – jest ich o 40% mniej.
  • Automatycznywybór kraju – automatyczniewybierz kraj użytkownika na podstawie jego IP.
  • Autouzupełnianie adresów – ułatw ludziom wpisywanie swoich adresów.
  • Design bez rozpraszania uwagi – usuń niepotrzebne treści, które mogłyby tylko rozpraszać użytkowników.

Oto przykład, który pokazuje funkcję autouzupełniania adresu:

Checkout example

Checkout X nadal obsługuje wszystkie popularne metody płatności WooCommerce, takie jak Stripe i PayPal, a także kilka innych.

Jeśli język Twojego sklepu nie jest językiem angielskim, wspiera on również łatwe tłumaczenie, dzięki czemu możesz zlokalizować wszystko w języku Twojego sklepu.

Otrzymujesz również inne opcje, aby zmniejszyć tarcie:

  • Linki do zakupu – odsyłają klientów prosto do kasy i pomijają koszyk.
  • Automatyczne rabaty – automatycznie stosuj różne rodzaje rabatów w zależności od warunków. Zawierają procentowe, stałe kwoty, darmową wysyłkę lub oferty BOGO (kup X, otrzymaj X).

Jeśli chcesz zobaczyć demo kasy, kliknij na poniższy przycisk, a następnie kliknij na dużą Kasę Jednym K liknięciem na stronie demo(jest to również przykład „linków do kupna”):

Cechy Upsell

Jeśli nie wiesz czym jest „post-purchase upsell”, jest to specjalna oferta/produkt, który wyświetla się po tym jak użytkownik sfinalizował już swój zakup. Jeśli spodoba mu się oferta, może kliknąć jeden przycisk, aby automatycznie dodać ten produkt do swojego zamówienia – bez potrzeby ponownego przechodzenia przez cały proces zakupu.

Na przykład, jeśli sprzedajesz okulary przeciwsłoneczne, możesz wyświetlić ofertę specjalną na etui na okulary przeciwsłoneczne, które dana osoba właśnie kupiła.

Możesz kierować różne oferty do różnych produktów, co pozwoli Ci upewnić się, że są one zawsze powiązane. Niektóre z różnych typów ofert, które możesz stworzyć to m.in:

  • Oferty tego samego produktu – zaoferuj drugi produkt po obniżonej cenie.
  • Ofertykomplementarne – zaoferuj produkt, który stanowi wartość dodaną do produktu, który został zakupiony(jak w przykładzie z okularami przeciwsłonecznymi powyżej).
  • Odpowiednie oferty – zaoferuj niepowiązane produkty, które mogą się spodobać ludziom na podstawie ich zamówienia.

Oto przykład oferty upsell typu „one-click post-purchase”:

Post-purchase upsell

Jeśli użytkownicy klikną na przycisk, aby dodać go do swojego koszyka, zobaczą nowe potwierdzenie zamówienia, które zawiera ten przedmiot. W poniższym przykładzie, pozycja „SHARK” była moim oryginalnym zamówieniem, a „Damski strój kąpielowy” jest nową pozycją dodaną w ramach upsell post-purchase:

Finished order confirmation

Masz również możliwość włączenia wielu upsells w sekwencji, jeśli chcesz wyświetlić wiele przedmiotów.

Możesz sam doświadczyć upsellingu po-zakupowego składając zamówienie na stronie demonstracyjnej używając danych atrapy karty kredytowej Stripe(które możesz znaleźć na stronie kasy).

Praca z kasą X

Teraz przejdźmy do praktycznej części naszego przeglądu Checkout X i pokażę ci jak wygląda konfiguracja i używanie Checkout X.

Podstawowa konfiguracja

Aby zacząć korzystać z Checkout X, musisz zarejestrować darmowe konto na stronie Checkout X – więcej o cenach później.

To uruchomi przewodnik, w którym będziesz mógł ustawić podstawowe ustawienia dla Twojego konta. Będziesz chciał wybrać opcję Połącz z WooCommerce:

Setup Checkout X

Będziesz musiał podać adres URL swojego sklepu, a następnie Checkout X poprosi Cię o połączenie przez WooCommerce API:

WooCommerce API

Następnie zobaczysz listę kontrolną do skonfigurowania sklepu z Checkout X, która zawiera:

  • Zainstaluj wtyczkę Checkout X – jest ona wymieniona na WordPress.org.
  • Dodaj koszty wysyłki i metody płatności.
  • Opublikowanie kasy.
Checklist

Możesz kliknąć na poszczególne kroki, aby wykonać te czynności – to całkiem proste.

Dodawanie stawek za wysyłkę

Kiedy już aktywowałeś wtyczkę Checkout X, możesz ustawić stawki za wysyłkę dla Twojego sklepu.

Jeśli masz już ustawione stawki za wysyłkę za pomocą natywnych funkcji wysyłkowych WooCommerce, Checkout X automatycznie je zaimportuje. Powinieneś tylko rzucić okiem, aby upewnić się, że są one poprawne.

Jeśli jednak używasz wtyczek wysyłkowych innych firm, będziesz musiał ręcznie dodać te reguły do Checkout X. Aby ręcznie dodać stawki, otrzymasz podstawowe opcje tabelaryczne, dzięki którym możesz kontrolować stawki według:

  • Suma cząstkowa koszyka
  • Waga koszyka
  • Kraje

Na przykład, oto ustawienie oferujące darmową wysyłkę dla zamówień powyżej 150$:

Shipping rates

Jeśli używałbyś innych tabelarycznych warunków wysyłki, mógłby to być problem do rozważenia. Ale myślę, że większość sklepów poradzi sobie z opcjami, które oferuje Checkout X.

Dodawanie metod płatności

Następnie będziesz musiał dodać metody płatności, które chcesz akceptować. Checkout X obsługuje następujące bramki:

  • PayPal Express
  • Stripe (włączając sub-gateway)
  • Mollie (łącznie z sub-gateway)
  • Płatność za pobraniem

Jeśli chcesz, możesz dodać wiele metod płatności.

Payment methods

Myślę, że to powinno wystarczyć dla większości sklepów – ale jeśli koniecznie musisz użyć innej bramki płatności, to może być coś do rozważenia, ponieważ nie masz pełnego wyboru, który oferuje WooCommerce.

Dostosowywanie i publikowanie kasy

Ostatnim krokiem w ustawianiu kasy jest podgląd i dostosowanie kasy do Twoich potrzeb.

Na początku zobaczysz podgląd kasy na żywo, wraz z rzeczywistym produktem z Twojego sklepu. Jeśli chcesz dostosować jej wygląd, możesz kliknąć przycisk Dostosuj kasę:

Checkout preview

W tym interfejsie możesz dostosować logo, kolory, adresy URL do różnych zasad oraz kilka podstawowych szczegółów, takich jak wymaganie numeru telefonu, wstępne zaznaczenie opcji e-mail marketingu, itp.

Customize checkout

Dalej masz możliwość dodania „sekcji”, które są dodatkową treścią pod kasą, aby rozwiać wszelkie wątpliwości i zbudować zaufanie. Na przykład, możesz powtórzyć, jak hojna jest Twoja polityka zwrotów.

Możesz także dodać trochę własnego HTML, który pojawi się na stronie z podziękowaniem:

Add abouts ections

I to wszystko! Kiedy będziesz gotowy, możesz wrócić i opublikować swoją kasę. Wtedy będzie ona automatycznie dostępna na żywo.

Poniżej możesz zobaczyć, jak wygląda kasa, gdy hostujesz ją na subdomenie. Pamiętaj jednak, że masz również możliwość ustawienia własnej domeny, dzięki czemu możesz sprawić, że wszystko będzie korzystać z Twojej własnej nazwy domeny:

Hosted checkout example

Ustawianie dodatkowych korzyści po zakupie (Post-Purchase Upsells)

Teraz możesz zacząć tworzyć upsells po zakupie, które będą towarzyszyły Twojej kasie. Ustawisz je również z pulpitu nawigacyjnego Checkout X – nie z pulpitu WordPressa.

Upsell składa się z trzech części:

  1. Wyzwalacz – jest to produkt lub kategoria produktów, które wyzwolą ofertę upsell, kiedy kupujący dokona ich zakupu.
  2. Tytuł – duży tytuł oferty upsell.
  3. Oferty – od jednego do trzech produktów, które chcesz włączyć do oferty upsell:
Post-purchase upsell

Kiedy dodasz wyzwalacz, Checkout X automatycznie zaimportuje produkty/kategorie z Twojego sklepu – możesz wybrać jedną lub więcej pozycji:

Trigger

Otrzymasz ten sam interfejs do dodawania produktów, które chcesz zaoferować jako upsell. Jeśli chcesz, możesz wtedy zmienić cenę tego przedmiotu, aby stworzyć specjalne oferty w swoich ofertach upsell:

Offer

Następnie możesz ją opublikować. Kiedy już to zrobisz, będziesz mógł zobaczyć, jak to wygląda:

  • Impressions
  • Konwersje
  • Współczynnik konwersji
  • Przychody z oferty upsell

Jest to fajna funkcja, która pozwala Ci śledzić, jak skuteczne są Twoje upsells.

Funkcja automatycznych zniżek pozwala Ci na automatyczne stosowanie różnych ofert w oparciu o warunki, takie jak minimalna ilość produktów lub wartość zamówienia:

Automatic discounts

Linki zakupowe, z drugiej strony, pozwalają Ci stworzyć specjalne linki, które prowadzą kupujących prosto do kasy po jeden lub więcej produktów, z opcją dodania rabatu:

Buy links

Ustawianie integracji (Analytics + More)

Obszar Integracje pozwala Ci na ustawienie integracji z popularnymi narzędziami analitycznymi, takimi jak Google Analytics, Facebook Pixel, Pinterest Ads, itd.

Masz też kilka innych integracji jak Mailchimp (dla maili o porzuconych koszykach, które Checkout X może też pomóc Ci wysyłać) i Weglot (dla tłumaczeń):

Integrations

Ceny Checkout X

Checkout X oferuje na zawsze darmowy plan, który pozwala ci przetestować go bez ryzyka. Zawiera on wszystkie funkcje, ale jesteś ograniczony do €1,000 wartych upsells i zawiera mały branding „Powered by Checkout X”(możesz go zobaczyć na zrzutach ekranu powyżej – jest dość dyskretny).

Uwaga – to nie jest „€1,000 upsells miesięcznie” – to jest €1,000 upsells łącznie. Kiedy przekroczysz ten próg, będziesz musiał przejść na plan płatny. Ale będziesz miał już zarobione dodatkowe €1,000 dochodu, więc to powinno wystarczyć na opłacenie planu.

Dodatkowo, jeśli chcesz korzystać tylko z funkcji kasy, możesz pozostać na darmowym planie na zawsze (o ile nie przeszkadza ci branding Checkout X).

W przypadku planów premium będziesz płacił stałą miesięczną opłatę plus procent od każdego dochodu z upsellingu, który wtyczka pomoże Ci wygenerować. Prowizja nie jest od całego Twojego przychodu – jest tylko od przychodu z upsell, który wygeneruje wtyczka.

Zasadniczo, jeśli nie pomaga Ci ona zarabiać więcej pieniędzy, nie płacisz żadnej prowizji.

Plany premium mają te same funkcje – jedyna duża różnica polega na stosunku opłaty stałej do procentowej. Plan Unlimited to „€39/mo. + 5% od dochodów z upsellingu”, podczas gdy plan Platinum to „€199.mo. + 2,5% od dochodów z upsellingu”. Masz więc wyższą opłatę stałą, ale niższą prowizję.

Plan Platynowy daje Ci również priorytetową obsługę czatu na żywo.

Oto pełne szczegóły:

Checkout X pricing

Czy Checkout X oferuje dobrą wartość? Cóż, to zależy od Twojego sklepu, ale myślę, że jest to dość łatwe do ocenienia. Jeśli jesteś na planie Unlimited i Checkout X przynosi Ci ponad 39€ miesięcznie zysku z Twoich ofert upsell i/lub redukcji porzucania koszyka, to znaczy, że masz dobry interes.

Otrzymujesz analitykę, aby łatwo zobaczyć dane dotyczące upsellów, więc dość łatwo jest stwierdzić, czy Twój sklep jest na plusie.

Końcowe przemyślenia na temat Checkout X

Osobiście uważam, że domyślna kasa WooCommerce nie jest zbyt przyjazna dla użytkownika ani zoptymalizowana, więc myślę, że Checkout X zdecydowanie rozwiązuje prawdziwą potrzebę, jeśli chodzi o ulepszenie kasy WooCommerce.

Poza tym, upsells po zakupie są dość wypróbowaną i prawdziwą taktyką na zwiększenie przychodów. Myślę, że jest to coś, z czym wszystkie sklepy eCommerce mogłyby przynajmniej poeksperymentować. Checkout X twierdzi, że trzech na czterech sprzedawców uzyskuje dodatkową sprzedaż dzięki upsells – więc może to nie działać dla każdego sklepu, ale powinno działać dla większości sklepów, co oznacza, że jest to coś, co zdecydowanie powinieneś wypróbować.

Zasadniczo uważam, że obie funkcje, które oferuje, są funkcjami, z których większość sklepów WooCommerce mogłaby skorzystać.

Jak wspomniałem wyżej, bardzo łatwo jest sprawdzić, czy Checkout X działa dla Ciebie – wystarczy spojrzeć na dane i szybko zobaczysz, czy przynosi Ci więcej zysków niż kosztuje.

Zastępując domyślną kasę WooCommerce hostowaną wersją Checkout X, stracisz możliwość korzystania z niektórych wtyczek WooCommerce innych firm, które współdziałają z natywną kasą WooCommerce. To jest kompromis za prostotę, którą oferuje Checkout X.

Ale dla większości sklepów, które po prostu używają standardowej kasy WooCommerce, nie sądzę, żeby to był problem.

Checkout X jest darmowy, więc zawsze możesz go przetestować i sprawdzić, jak działa w Twoim sklepie, zanim cokolwiek zapłacisz.

Jeśli chcesz zacząć, kliknij na jeden z poniższych przycisków:

Artykuł w wersji oryginalnej

Podobne