Wejdźmy do supermarketu

Kiedy wchodzisz do sklepu spożywczego, zamierzasz kupić krakersy. Albo mleko. I ten produkt ma swoją cenę. To jest bardzo proste. Produkt i oferta są ze sobą powiązane i zablokowane. Zmień produkt, a znajdziesz inną cenę. W przypadku dóbr fizycznych oferta jest równoznaczna z ceną.

Ale co, jeśli nie mówimy o dobrach fizycznych. Co, jeśli sprzedajemy dobra cyfrowe. Teraz korelacja jeden do jednego może nie istnieć.

Zanim wejdziemy do tego świata, cofnijmy się do sfery fizycznej, gdzie już widzieliśmy i doświadczyliśmy tej dynamiki.

Wejdźmy do salonu samochodowego

Kupowałeś kiedyś samochód w staroświecki sposób?

Kiedy wchodzisz do salonu samochodowego, masz o wiele większą elastyczność niż w supermarkecie.

Chcesz kupić samochód i sfinansować go? Cena będzie inna, jeśli sfinansujesz go w ciągu 2, 3, 4 lub nawet 5 lat. To są 4 różne oferty. Do tego dochodzi oferta kupienia go z góry, bez żadnego finansowania. A jeśli zamierzamy oddać samochód na wymianę, prawdopodobnie będziemy mieli szóstą ofertę.

Ceny zmieniają się z każdą ofertą.

Bo oferta to coś więcej niż cena. Oferta jest kombinacją ceny i warunków, które jej towarzyszą.

Finansując samochód przez 5 lat, masz miesięczną ratę, która jest Ci podana, a także stopę procentową. Prawdopodobnie masz też zaliczkę. W tym przypadku pojedyncza oferta składa się z 3 elementów.

Co to ma wspólnego z WooCommerce?

Jeśli sprzedajesz fizyczny produkt, za stałą opłatą, to cena Twojego produktu jest ofertą. A WooCommerce świetnie radzi sobie z automatycznym tworzeniem dla Ciebie strony produktu. Z podaną ceną. I przyciskiem kupna.

Ale nie zawsze tak jest..

Jeśli spojrzysz na tę parę słuchawek – normalnie 400$ – zobaczysz, że stworzyli dwie oferty. Pierwsza z nich to płaska stawka za zakup za 399 dolarów.

Ale dodali też drugą ofertę. Płacisz 49 dolarów z góry, a potem 9,99 dolarów miesięcznie.

To bardziej jak w salonie samochodowym niż w supermarkecie.

Produkt i oferta to dwie różne rzeczy.

Wielokrotne oferty są potężne, gdy sprzedajesz produkty cyfrowe

Ten przykład słuchawek jest całkiem prosty. Oferują one zarówno ofertę stacjonarną, jak i abonamentową.

Ale co jeśli sprzedajesz dostęp do cyfrowych treści za pomocą WooCommerce? Wiesz, na przykład członkostwo lub kursy online?

Spójrz na ten przykład z Frontend Masters.

Tutaj mają 4 oferty:

  • Miesięczna – standardowa subskrypcja
  • Roczny – droższy abonament, który daje Ci 2 miesiące za darmo
  • Monthly Team – Dostęp dla 10 osób za 50% zniżki
  • Yearly Team – Dostęp dla 10 osób na rok, z 60% zniżką

Większość ludzi nie projektuje oferty dla swoich produktów

Kiedy używasz WooCommerce, łatwo jest po prostu iść z prądem. Tworzy on dla ciebie stronę produktu i umieszcza twoją ofertę przed ludźmi w formie ceny.

Ale to nie jest tak naprawdę „projektowanie oferty”, prawda?

Są na to dwie części.

  • Musisz zdefiniować swoje oferty
  • Musisz zaprojektować sposób prezentacji tych ofert

Jeśli nie popracujesz nad obiema tymi częściami, nie zobaczysz korzyści płynących z tworzenia wielu ofert.

Zdefiniuj swoje oferty

Jeśli zamierzasz oferować taki rodzaj finansowania, jaki widzieliśmy powyżej, będziesz musiał stworzyć kilka subskrypcji za pomocą rozszerzenia WooCommerce.

Może to oznaczać prostą subskrypcję lub jeśli chcesz stworzyć wiele opcji (np. 2, 3 lub 4 miesięczny plan płatności), będziesz potrzebował zmiennych subskrypcji.

Oczywiście, jeśli używasz prostych subskrypcji, możesz umieścić je razem w zgrupowanym produkcie.

Te dwa różne podejścia różnią się w zależności od tego, co chcesz zaoferować, ale także od tego, jak chcesz zaprezentować ofertę, o czym będziemy myśleć dalej.

Zaprojektuj prezentację swojej oferty

Jeśli używasz rozszerzenia subskrypcji, jak wspomniałem powyżej, to stworzy ono dla Ciebie prezentację.

Ale ja nie zawsze używam zmiennej subskrypcji.

Czasami tworzę dwie proste subskrypcje (jedną na miesiąc, drugą na rok) i wtedy na jednej stronie produktu umieszczam link do drugiej. I na odwrót.

W rezultacie użytkownicy mogą przeskakiwać z jednej oferty do drugiej.

Inną decyzją projektową może być wyeliminowanie (lub w ogóle nie eksponowanie) domyślnej strony produktu. Budowanie różnych produktów ma sens, ale podobnie jak w przypadku strony z cenami we Frontend Masters, możesz chcieć zebrać wszystkie opcje na jednej stronie.

Innymi słowy, Twoim zadaniem jest zdefiniowanie najlepszego sposobu prezentowania swojej oferty, a domyślne strony stworzone dla Twoich produktów mogą Ci służyć lub nie. Musisz tylko zdecydować.

Artykuł w wersji oryginalnej

Podobne