Tłumaczenie maszynowe

Do tej pory w drodze do pierwszego klienta wybrałeś grupę docelową i poznałeś problemy, za których rozwiązanie ludzie są gotowi zapłacić.

Nasza dotychczasowa podróż to:

Część pierwsza: Wybór odbiorców
Część druga: znajdowanie problemu do rozwiązania

Może się wydawać, że następnym krokiem będzie stworzenie własnych produktów – i może tak być w przypadku niektórych firm. Ale w idealnym świecie najpierw będziesz sprzedawać swój produkt .

Możesz sprzedać produkt, zanim go zrobisz?

Tak, i wiele odnoszących sukcesy firm zostało uruchomionych w ten sposób.

Kiedy sprzedajesz swój produkt w przedsprzedaży, sprzedajesz pomysł rozwiązania swoim odbiorcom, aby ocenić ich zainteresowanie i chęć zapłaty.

Możesz przyjąć pieniądze za zamówienia w przedsprzedaży w ramach tego procesu lub możesz po prostu omówić swój pomysł z potencjalnymi klientami, aby dowiedzieć się, czy naprawdę spełnia on ich potrzeby.

Witryna internetowa aplikacji Tiny Wood Stove
Zdjęcie © https://tinywoodstove.com/

Świetnym przykładem jest Tiny Wood Stove , sklep internetowy sprzedający małe piece do małych pomieszczeń. Po wysłuchaniu swoich odbiorców i zidentyfikowaniu problemu rozpoczęli kampanię finansowania społecznościowego i zaoferowali zamówienia w przedsprzedaży. Zdecydowanie pozytywna odpowiedź potwierdziła, że ich produkt będzie hitem, i pomogła zamienić pojedynczy post na blogu w biznes wart milion dolarów.

Trzy powody, dla których warto przedsprzedać swój produkt

1. Dostosuj się do wartości swoich klientów

Twoim celem jest przedstawienie idei swojego produktu przed jego stworzeniem. Udana przedsprzedaż potwierdza, że znalazłeś wartościowe rozwiązanie konkretnego problemu. Twoi docelowi klienci są skłonni za to zapłacić, mimo że jeszcze nie istnieje. To potężne.

2. Popraw skuteczność produktu

Mając trochę pieniędzy z przedsprzedaży, masz czas i zasoby, aby ulepszyć produkt. Wiesz, że jest popyt na ten produkt, więc teraz warto zainwestować w jego rozwój.

Ciągłe ulepszenia dają Ci również coś do omówienia z kupującymi w przedsprzedaży, gdy udostępniasz aktualizacje swoich postępów za pośrednictwem poczty e-mail lub sieci społecznościowych.

3. Zminimalizuj ryzyko dla swojej firmy

Każde nowe przedsięwzięcie biznesowe lub produktowe wiąże się z ryzykiem. Mając w ręku dochód z przedsprzedaży i pewne potwierdzenie, że Twój produkt jest pożądany, zmniejszasz swoje ryzyko. Masz pieniądze i wiesz, ile zapasów możesz potrzebować, co zmniejsza koszty początkowe i pomaga podejmować dobre decyzje finansowe.

Wyobraź sobie, że próbujesz sprzedać produkt w przedsprzedaży, przekazując go setkom osób z grupy docelowej… i żadna z nich nie chce mieć z tym nic wspólnego. Zawiodłeś?

Nie! Właśnie udało ci się dowiedzieć, że gdybyś zainwestował czas i pieniądze w rozwój tego produktu, mało kto by go kupił. Więc zaoszczędziłeś czas. I zaoszczędziłeś pieniądze.

Z drugiej strony, jeśli twój produkt dobrze się sprzedaje, masz większą pewność, że ludzie go kupią i mogą bezpiecznie inwestować w marketing i rozwój produktu.

Wyjątki – kiedy przedsprzedaż nie ma sensu

Są sytuacje, w których przedsprzedaż nie ma sensu. Ale nawet w takich sytuacjach chcesz zminimalizować ryzyko, mądrze podchodząc do badań i rozwoju produktów.

1. Wartości Twoich klientów nie pokrywają się ze sprzedażą przedsprzedażną

Jeśli Twoi klienci cenią szybką dostawę produktów – chcą rzeczy teraz – sprzedanie im pomysłu i powiedzenie im, że muszą czekać trzy miesiące, aż rzeczywisty produkt nie zadziała.

Podobnie, niektórzy klienci nie chcą tego tylko teraz – potrzebują tego teraz. Jeśli twój podgrzewacz wody jest uszkodzony, musisz go teraz naprawić. Jeśli twój internet nie działa, musisz to naprawić, teraz .

2. Działasz na bardzo konkurencyjnym rynku

W niektórych branżach istnieje już duża konkurencja. Twoje rozwiązanie może być inne lub nawet lepsze. Ale jeśli przedstawisz pomysł potencjalnym klientom, a następnie poinformujesz ich, że nie jest gotowy, mogą po prostu kupić istniejący produkt.

W tej sytuacji przedsprzedaż po prostu nie jest konieczna. Jeśli istnieją już inne produkty rozwiązujące ten sam problem, wiesz, że ludzie są gotowi zapłacić za rozwiązanie. Zrób dobry produkt i sprzedaj go.

Jak przedsprzedać produkt lub usługę

Istnieją dwa główne sposoby sprzedaży w przedsprzedaży:

  • Oferuj zamówienia w przedsprzedaży . Twoi odbiorcy mogą kupić produkt z wyprzedzeniem i otrzymać go, gdy będzie gotowy. Warto zaoferować im coś w zamian za ich cierpliwość – zniżkę, zaproszenia na imprezę inauguracyjną lub ekskluzywne dodatki – i bardzo jasno określić przewidywany termin dostawy. Zamówienia w przedsprzedaży są często najlepszym sposobem oceny zainteresowania, ponieważ ludzie są w rzeczywistości gotowi wydać pieniądze na Twój produkt.
  • Sprzedaj swój pomysł. W tym przypadku nie wymieniasz pieniędzy. Zamiast tego celem jest zadawanie pytań i sprawdzanie, czy ludzie są zainteresowani. Może to być najlepsza trasa, jeśli nadal dopracowujesz swój pomysł i chcesz uzyskać więcej informacji zwrotnych, zanim zanurzysz się dalej.

Zawsze możesz zrobić jedno i drugie! Najpierw sprzedaj swój pomysł, a gdy już wiesz, że jest zainteresowanie, zaoferuj zamówienia w przedsprzedaży.

Wykonaj następujące kroki, aby pomyślnie sprzedać swój produkt lub usługę w przedsprzedaży:

1. Utwórz ofertę

Zacznij od zaprojektowania oferty tylko dla swoich odbiorców. Może to być namacalne, na przykład rabat lub upominek, jeśli zamówią w przedsprzedaży, lub niematerialne, jak wyjaśnienie samego produktu, w tym jego zalet i funkcji. Pamiętaj: celem jest sprawdzenie, czy ludzie są zainteresowani Twoim pomysłem i są skłonni za to zapłacić.

Następnie przedstaw swoją ofertę swoim odbiorcom. Oto kilka sposobów dotarcia do potencjalnych klientów:

Zbuduj stronę docelową. Landing page to samodzielna strona internetowa stworzona w jednym konkretnym celu – w tym przypadku prezentująca Twoją ofertę. Powinno być stosunkowo proste, ale należy udostępniać informacje o swoim pomyśle, problemie, który rozwiązuje i jak rozwiązuje ten problem.

Jeśli akceptujesz zamówienia w przedsprzedaży, uwzględnij funkcję kasy i jasno określ, kiedy otrzymają produkt. Jeśli chcesz tylko przedstawić swój pomysł i zebrać opinie, dodaj ankietę.

Zamów w przedsprzedaży buty sznurowane
Ta strona zamówień w przedsprzedaży pod adresem https://manuatelier.com/ sprawia, że data dostawy jest bardzo jasna.

Dobra strona docelowa ma:

  • Kontekst. Masz kilka sekund, aby przyciągnąć uwagę ludzi, więc natychmiast przedstaw swoją ofertę jasną. Zidentyfikuj ich problem i zilustruj, jak Twój produkt pozytywnie wpłynie na ich życie.
  • Wiarygodność. Twoi odbiorcy muszą Ci ufać, że zrealizujesz swój pomysł (lub fizycznie dostarczysz zamówiony w przedsprzedaży produkt). Może to oznaczać uwzględnienie akredytacji lub doświadczenia albo po prostu utworzenie strony docelowej, która ładuje się szybko, jest bezpieczna i wygląda profesjonalnie.
  • Wezwanie do działania. Jeśli akceptujesz zamówienia w przedsprzedaży, użyj bezpośredniego wyrażenia, np. „Zamów teraz”. Jeśli szukasz opinii, użyj na przykład „Podziel się swoimi przemyśleniami”.

Po utworzeniu strony docelowej zaprezentuj ją swoim odbiorcom za pośrednictwem mediów społecznościowych, reklam cyfrowych lub marketingu e-mailowego.

Nie wiesz, od czego zacząć? WordPress i WooCommerce zapewniają świetne rozwiązanie do tworzenia stron docelowych, przyjmowania zamówień w przedsprzedaży i dodawania ankiet. Zacznij korzystać z WooCommerce .

Utwórz kampanię crowdfundingową. Witryny crowdfundingowe , takie jak Kickstarter i Indiegogo , łączą Twoją firmę z osobami, które mogą być zainteresowane Twoim pomysłem. Utwórz profil dla swojego pomysłu lub produktu, pokaż, dlaczego jest przydatny i pozwól ludziom wpłacać pieniądze w zamian za gotową wersję.

Możesz wyznaczyć sobie cel zbierania funduszy, a jeśli go nie osiągniesz, każdy odzyska pieniądze bez szkody dla siebie. Nie ryzykujesz stworzenia produktu, zanim nie udowodnisz zainteresowania, a zwolennicy nie ryzykują przyczynienia się do czegoś, co nigdy się nie wydarzy.

Osoby, które publikują na Kickstarterze, rozumieją, że nie otrzymają produktu od razu. Są szczęśliwi, że mogą być częścią tworzenia czegoś, co przyniesie im korzyści i są gotowi zapłacić z góry, aby być jednymi z pierwszych, którzy to otrzymają.

Docieraj do odbiorców tam, gdzie się gromadzą. Kontaktuj się ze swoimi odbiorcami w miejscach, w których już spędzają czas. Weź udział w festiwalu, targach lub wydarzeniu, w którym możesz porozmawiać z ludźmi jeden na jednego. Dołącz do grup na Facebooku z tematami związanymi z Twoim pomysłem. Zadawaj pytania na Reddicie. Jeśli masz już ugruntowaną listę obserwatorów w mediach społecznościowych lub listę e-mailową, otwórz ją do dyskusji.

Przedstaw swój pomysł w ankiecie lub ankiecie lub zadaj otwarte pytania, takie jak:

  • Czy ten produkt Cię interesuje?
  • Jak używałbyś tego produktu?
  • Czy byłbyś skłonny zapłacić za ten produkt, a jeśli tak, to ile?

2. Przetestuj ofertę

Po utworzeniu oferty czas zobaczyć, jak zareagują ludzie! Czy wiele osób odwiedziło Twoją stronę docelową, ale tylko kilka kupiło? Czy ludzie są podekscytowani twoim pomysłem i chętni do zakupu w przyszłości? Czy masz jakieś pomysły na to, jak Twój produkt mógłby być jeszcze lepszy?

Najważniejsze jest, aby mieć otwarty umysł. Bądź gotów odpowiadać na otrzymane opinie i dostosuj swój pomysł w razie potrzeby.

3. W razie potrzeby powtórz

Jeśli opinia była pozytywna, a Twoja publiczność była podekscytowana, możesz przejść do następnego kroku! Jeśli dostosowałeś swój pomysł lub nawet całkowicie zmieniłeś rozwiązania, przeprowadź ten proces ponownie. Dotrzyj do tych osób i sprawdź, czy wprowadzone zmiany lepiej odpowiadają ich potrzebom.

Potwierdź swoją wartość

Przedsprzedaż daje Ci szansę skupienia się na rozwiązaniu problemu dla Twojej grupy docelowej i potwierdzeniu wartości Twojego rozwiązania. Skorzystaj z okazji, aby sprzedać je według pomysłu, aby udoskonalić swój produkt i dostarczyć go w przewidywanym terminie.

Teraz nadszedł czas, aby stworzyć produkty dla swoich podekscytowanych klientów!

Gotowy do rozpoczęcia przedsprzedaży?

Tłumaczenie maszynowe, źródło: WooCommerce Blog