Tłumaczenie maszynowe

W związku z wyjątkowo niewygodną zmianą interfejsu API, Facebook i Instagram 24 października porzucą nieuwierzytelnioną obsługę oEmbed , niszcząc zawartość milionów witryn. Zmiana zmusi użytkowników do wygenerowania identyfikatora aplikacji za pomocą konta programisty w celu dalszego osadzania linków za pośrednictwem oEmbed:

Zmiany w dostępie beztokenowym do punktów końcowych User Picture i FB / IG OEmbed: do 24 października 2020 r. programiści muszą wykorzystać token użytkownika, aplikacji lub klienta podczas wysyłania zapytań do Graph API w celu uzyskania obrazów profilu użytkownika za pośrednictwem UID, FB OEmbeds i IG OEmbeds. Programiści powinni podać token użytkownika lub aplikacji podczas wysyłania zapytań o zdjęcia profilowe za pośrednictwem identyfikatora UID lub ASID, chociaż obsługiwane są również tokeny klienta. Odwiedź już dziś nasz dziennik zmian dla User Picture , Facebook OEmbed i Instagram OEmbed, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat wywoływania tych punktów końcowych Graph API.

Blog Facebook dla programistów

W 2008 roku Leah Culver, jedna ze współpracowników przy specyfikacji oEmbed , powiedziała, że została stworzona jako „otwarty standard interfejsu API sieci Web do pobierania kodu osadzania na podstawie adresu URL”. Wymaganie uwierzytelnienia w celu korzystania z odsyłaczy oEmbed wydaje się naruszeniem zamierzonego celu. Od ponad dziesięciu lat oEmbed umożliwia użytkownikom łatwe udostępnianie multimediów w witrynach internetowych i sieciach społecznościowych bez konieczności dotykania żadnego kodu. Stanowi podstawę kwitnącego krajobrazu udostępniania stron internetowych, które poszerza grono odbiorców dla postów, które w innym przypadku mogłyby zostać zakopane w szybko zmieniającej się osi czasu sieci społecznościowej.

Dążąc do bezpieczniejszego ogrodu otoczonego murem, Facebook będzie teraz wymagał od wszystkich wydawców uzyskania danych logowania do aplikacji programistów w celu osadzenia treści, które wcześniej były dostępne za pośrednictwem prostych adresów URL. Wielu użytkowników będzie sfrustrowanych, gdy stwierdzą, że nie mogą już osadzać linków do Facebooka i Instagrama tak, jak robili to wcześniej. Niektórzy nie będą zmotywowani do pokonania przeszkody związanej z konfiguracją aplikacji na Facebooku i mogą uciekać się do publikowania zrzutów ekranu lub całkowitego pomijania treści. Funkcja tak szeroko stosowana przez nietechnicznych użytkowników nie powinna zostać nagle zablokowana.

WordPress usuwa dostawców oEmbed Facebooka i Instagrama

W odpowiedzi na zmianę API Facebooka, WordPress usunie Facebooka jako dostawcę oEmbed w nadchodzącej wersji podstawowej. Spowoduje to zepsucie wielu treści – w niektórych przypadkach wieloletnie posty i będzie wymagało od użytkowników zainstalowania wtyczki zastępczej. Twórca wtyczki WordPress, Ayesh Karunaratne , stworzył nową wtyczkę o nazwie oEmbed Plus, która przywraca obsługę osadzania treści na Facebooku i Instagramie. Prowadzi użytkowników przez proces konfiguracji poświadczeń aplikacji deweloperskiej Facebooka.

Dla tych, którzy używają Gutenberga, bloki Facebooka i Instagrama zostały usunięte w ramach wersji 9.0. Linki osadzone będą nadal działać do momentu wejścia w życie zmiany API Facebooka.

Idąc dalej, wydawcy będą musieli ponownie zbadać, w jaki sposób umieszczają linki do mediów społecznościowych w swoich treściach. Hulu niedawno zrezygnował ze wsparcia oEmbed po tym, jak był aktywny jako dostawca oEmbed w WordPress przez ostatnie 11 lat. W miarę jak główni gracze, tacy jak Facebook i Instagram, podążają za rezygnacją z otwartych interfejsów API sieci Web, sieć staje się coraz bardziej fragmentaryczna. Nadchodząca zmiana interfejsu API Facebooka pozostawi po sobie miliony zepsutych osadzeń.

Tłumaczenie maszynowe, źródło: WordPress Tavern

Podobne