ochrona przed spamem

Tłumaczenie maszynowe

Niedawno jeden z naszych czytelników zapytał nas, jak zapobiegać spamowi podczas rejestracji na newslettera w WordPress?

Czasami boty spamujące wypełniają formularze subskrypcji biuletynu i dodają fikcyjne adresy e-mail do listy e-mailowej. To kosztuje, a dostawcy usług poczty elektronicznej mogą oznaczać Twoje wiadomości e-mail jako spam.

W tym artykule wyjaśnimy, jak zapobiegać spamowaniu przy rejestracji do newslettera w WordPress i utrzymywać listę e-mailową w dobrej kondycji i wolną od spamu.

Co to jest spam związany z rejestracją newslettera i dlaczego mu zapobiegać?

Spam przy rejestracji newslettera ma miejsce, gdy bot wypełnia formularz i dołącza do Twojej listy e-mailowej.

Dzieje się tak, ponieważ niektóre spamboty po prostu wypełniają wszystkie napotkane formularze.

Chociaż spam związany z rejestracją do biuletynu może być mniej zauważalny niż spam w komentarzach i spam w formularzach kontaktowych , także może powodować problemy.

Prawie wszystkie usługi marketingu e-mailowego pobierają opłaty na podstawie liczby subskrybentów, których masz na liście. Oznacza to, że możesz zapłacić za subskrybentów, którzy są tylko botami, co jest niczym inny jak stratą pieniędzy.

Ponadto, jeśli wysyłasz wiadomości e-mail na adresy e-mail botów, które nie istnieją, może to potencjalnie zaszkodzić Twojej reputacji jako nadawcy.

Istnieje kilka sposobów zapobiegania spamowi przy rejestracji do biuletynów, a w tym artykule omówimy wszystkie najskuteczniejsze metody:

Użyj opcji Double Optin, aby zapobiec spamowi podczas rejestracji biuletynu

Funkcja Double Optin, jest przydatna na kilka sposobów. Powoduje ona, że ludzie muszą potwierdzić, że chcą otrzymywać Twoje e-maile.

Kiedy użytkownik rejestruje się po raz pierwszy, otrzymuje specjalną wiadomość e-mail z przyciskiem lub linkiem do kliknięcia. Jeśli na nim nie kliknie, nie otrzymaja dalszych wiadomości e-mail. Oto przykład z listy e-mailowej Elegant Themes :

Confirmation email (double optin) from Elegant Themes

Ta metoda powstrzymuje wiele spamerów przed zostaniem członkami Twojej listy. Nie będą oni wliczani do całkowitej liczby subskrybentów, gdy usługa marketingu e-mailowego za to Cię rozlicza.

Double Optin ma również wiele innych zalet:

  • Będziesz wysyłać e-maile tylko do osób, które naprawdę chcą być na Twojej liście.
  • Nie będziesz wysyłać wiadomości na adresy, które nie istnieją. Może się tak zdarzyć, jeśli ktoś błędnie wpisze swój adres e-mail podczas rejestracji.
  • Twoje e-maile będą miały większe szanse na dotarcie.

Wszystkie renomowane usługi e-mail marketingu oferują opcję podwójnego zapisu. Często jest nawet domyślnie włączona.

Konfiguracja Double Optin e Constant Contact

Constant Contact to szczyt naszej listy najlepszych usług e-mail marketingu . Konfiguracja podwójnego wyboru dla list Stałych kontaktów jest łatwa.

Najpierw zaloguj się na swoje konto marketingu e-mailowego Constant Contact . Następnie kliknij swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu i kliknij link „Moje ustawienia”:

Click the 'My Settings' link in the dropdown from your name

Następnie kliknij link „Zarządzaj kontaktowymi wiadomościami e-mail”. Zostaniesz przeniesiony na stronę Kontaktowe wiadomości e-mail.

Click the 'Manage Contact Emails' link in your account settings

Na stronie Kontaktowe wiadomości e-mail przewiń w dół do sekcji Potwierdź zgodę. Tutaj wystarczy kliknąć przycisk „Aktywuj”, aby włączyć funkcję podwójnego zapisu:

Activate the double optin option in Constant Contact by clicking the 'Activate' button

Zobaczysz wyskakujące okienko z pytaniem, czy chcesz kontynuować. Po prostu kliknij tutaj przycisk „Tak, kontynuuj”:

Confirm that you want to go ahead and use double optin for your email list

Constant Contact przeniesie Cię teraz bezpośrednio do wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgody. Jeśli chcesz, możesz edytować treść tego e-maila.

Edit the optin confirmation email that subscribers will receive immediately after joining your email newsletter list

Nowi subskrybenci Twojej listy e-mailowej otrzymają teraz wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Aby zostać pełnoprawnymi członkami listy, muszą kliknąć przycisk „Potwierdź subskrypcję”.

Proces jest podobny w przypadku innych usług marketingu e-mailowego, takich jak Drip , SendinBlue , ConvertKit , MailChimp itp.

Niestety, niektóre spamboty są na tyle sprytne, że mogą klikać linki w e-mailach i potwierdzać przynależność do Twojej listy. W takim przypadku możesz wypróbować inne metody, aby uniemożliwić im rejestrację na Twojej liście e-mailowej.

Korzystanie z reCAPTCHA w formularzu rejestracji do newslettera

Korzystanie z reCAPTCHA to świetny sposób, aby przede wszystkim zablokować spamboty przed wypełnieniem formularza i przedostaniem się na listę.

Pokażemy Ci, jak używać reCAPTCHA z 2 popularnymi narzędziami, OptinMonster i WPForms.

Używanie reCAPTCHA z OptinMonster do zapobiegania spamowi podczas rejestracji poczty e-mail

OptinMonster to popularne narzędzie do generowania potencjalnych klientów, którego możesz używać w swojej witrynie WordPress. Umożliwia tworzenie szerokiej gamy formularzy rejestracji e-mail, w tym wyskakujących okienek, formularzy wsuwanych, formularzy osadzonych, pasków przyklejonych i innych.

Możesz łatwo dodać reCAPTCHA do swoich formularzy OptinMonster.

Aby to zrobić, musisz najpierw zarejestrować się w Google reCAPTCHA i zarejestrować tam swoją witrynę. Wystarczy postępować zgodnie z naszymi instrukcjami krok po kroku dotyczącymi korzystania z reCAPTCHA.

Integracja OptinMonster z Google reCAPTCHA jest łatwa. Po prostu zaloguj się na swoje konto OptinMonster, kliknij nazwę swojego profilu, a następnie kliknij link „Witryny” w menu rozwijanym:

Select the 'Sites' link from the OptinMonster dropdown

Tutaj wystarczy znaleźć swoją witrynę na liście i kliknąć link „Edytuj” znajdujący się obok niej.

Click the 'Edit' link next to the website that you want to use

Teraz idź dalej i przewiń w dół do pól Google reCAPTCHA. Skopiuj swój klucz witryny i tajny klucz z konta Google reCAPTCHA tutaj:

Enter your Google reCAPTCHA details into OptinMonster

To wszystko, co musisz zrobić. Wszystkie formularze rejestracyjne e-mail, które utworzysz dla tej witryny, będą teraz automatycznie chronione przed spamem.

Używanie reCAPTCHA z WPForms do zapobiegania spamowi podczas rejestracji poczty e-mail

Jeśli używasz WPForms do formularza rejestracji biuletynu, możesz łatwo użyć reCAPTCHA, aby uniemożliwić botom dołączenie do Twojej listy.

Najpierw musisz włączyć reCAPTCHA w WPForms »Ustawienia . Aby to zrobić, potrzebujesz klucza witryny i tajnego klucza od Google. Wystarczy postępować zgodnie z naszymi instrukcjami krok po kroku dotyczącymi korzystania z reCAPTCHA, aby uzyskać pomoc.

Po włączeniu reCAPTCHA przejdź dalej i edytuj formularz zapisu do newslettera. Wystarczy kliknąć pole reCAPTCHA po lewej stronie:

Adding the reCAPTCHA to your newsletter signup form

Następnie zobaczysz komunikat informujący, że reCAPTCHA została włączona dla Twojego formularza. Nie zapomnij zapisać zmian w formularzu.

Twój formularz będzie miał teraz logo reCAPTCHA, pokazujące, że reCAPTCHA jest aktywna.

Większość użytkowników nawet nie zauważy reCAPTCHA, jeśli używasz niewidocznej wersji, tak jak my. Zostaną poproszeni o wykonanie testu reCAPTCHA tylko wtedy, gdy Google uzna, że mogą być botem.

Korzystanie z weryfikacji Smart Lead z DataValidation

DataValidation oferuje usługę weryfikacji adresu e-mail, która sprawdza adresy e-mail z Twojej listy. Możesz użyć tego do usunięcia duplikatów, odfiltrowania tymczasowych i jednorazowych adresów e-mail oraz sprawdzenia, czy adresy e-mail są aktywne.

Otrzymasz bezpłatny raport dotyczący jakości wszystkich list, które przesyłasz lub importujesz do aplikacji DataValidation:

Viewing a data validation report for your email list

Następnie możesz zapłacić za pobranie lub wyeksportowanie tylko wysokiej jakości adresów e-mail. Pozwala to łatwo i szybko usunąć wszelkie spamboty z listy.

OptinMonster oferuje tę usługę swoim klientom korporacyjnym. Po prostu skontaktuj się z ich zespołem wsparcia, jeśli chcesz, aby pomogli w tym.

Sprawdzanie listy pod kątem podejrzanych adresów e-mail lub aktywności

Jeśli nie chcesz płacić za korzystanie z usługi inteligentnej weryfikacji potencjalnych klientów, możesz ręcznie usunąć podejrzane adresy e-mail z listy biuletynów e-mailowych.

Nie ma idealnego sposobu na identyfikację robotów spamujących, ale jeden z poniższych może być dobrą wskazówką:

  • Mają nietypowy adres e-mail, być może z dużą ilością cyfr lub wieloma kropkami.
  • Otwierają 100% Twoich e-maili i klikają każdy link. Chociaż może to być bardzo zaangażowany subskrybent, prawdopodobnie jednak będzie to bot.
  • Od bardzo dawna nigdy nie otworzyli od Ciebie e-maila.

Po znalezieniu podejrzanych adresów e-mail na liście możesz po prostu usunąć tych subskrybentów.

Co zrobić, jeśli nie masz pewności, czy niektórzy subskrybenci to prawdziwi ludzie czy boty? Możesz je oznaczyć, a następnie wysłać e-maile. Poproś ich o odpowiedź, jeśli chcą pozostać na Twojej liście. Następnie idź dalej i usuń każdego, kto nie odpowiada.

Aby dodać tag do subskrybenta w Constant Contact, kliknij zakładkę „Kontakty”, a następnie kliknij wybraną listę. Następnie znajdź swojego subskrybenta. Najłatwiej to zrobić, wyszukując według adresu e-mail.

Finding a contact by email address in Constant Contact

Następnie kliknij trzy kropki po prawej stronie danych subskrybenta i kliknij link „Edytuj”:

Editing a subscriber in Constant Contact

Wskazówka: jeśli chcesz usunąć subskrybenta, możesz to zrobić tutaj, klikając link „Usuń”.

Teraz nadszedł czas, aby dodać tagi w sekcji „Tagi” po prawej stronie.

Adding tags to a potential spambot newsletter subscriber in Constant Contact

Po otagowaniu wszystkich subskrybentów, którzy mogą być spambotami, utwórz nową kampanię. Przed wysłaniem kampanii użyj opcji „Zawęź według tagu”, aby wysłać ją tylko do osób ze skonfigurowanym tagiem:

Narrowing your Constant Contact list by tag before sending an email

Subskrybenci biuletynu e-mailowego mogą być kosztowni. Upewnij się, że używasz co najmniej jednej z powyższych metod, aby Twoja lista e-mailowa była zdrowa i wolna od botów.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak zapobiegać spamowi podczas rejestracji do biuletynu (newslettera) w WordPress. Możesz również zapoznać się z naszymi wskazówkami, jak zdobyć więcej subskrybentów biuletynów e-mailowych , a także naszą listą najlepszych narzędzi do automatyzacji marketingu .

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube z samouczkami wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku .

Tłumaczenie maszynowe, źródło: WP Beginner

ochrona przed spamem

Podobne