Tłumaczenie maszynowe

Beehive Analytics to Twój uniwersalny pulpit nawigacyjny Google Analytics, dzięki któremu będziesz na bieżąco z ruchem w Twojej witrynie i sprawi, że analiza będzie mniej uciążliwa. Z łatwością śledź swoje statystyki bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego WordPress i bądź na bieżąco z grą marketingową. Oto wszystko, co musisz wiedzieć…

Google Analytics może być zniechęcające dla niedoświadczonych użytkowników. Kiedy wszystko, czego potrzebujesz, to kilka prostych statystyk, konieczność poruszania się po interfejsie, gdy masz do czynienia z rzędami po rzędach liczb, może być nieco przytłaczająca.

Od najczęściej odwiedzanych stron po najpopularniejsze platformy polecające, Beehive oszczędza Ci tego bólu głowy, udostępniając wszystkie najważniejsze statystyki na pierwszy rzut oka.

W tym artykule dowiesz się, jak skonfigurować i jak najlepiej wykorzystać Beehive.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o:

1. Opcje połączenia
2. Konfigurowanie projektu API
3. Konfiguracja uprawnień
4. Omówienie pulpitu nawigacyjnego
5. Widget Dashboard Beehive
6. Sprawdzanie raportów
7. Włączanie reklam graficznych
8. Używanie Beehive z Multisite

1. Opcje połączenia

Po pierwsze – aby korzystać z Beehive, musisz mieć konto Google Analytics.

Istnieją trzy różne ścieżki, którymi można się kierować, łącząc swoje konto Analytics z Beehive:

Tylko identyfikator śledzenia – dodanie samego identyfikatora śledzenia umożliwia wysyłanie danych do usługi w ramach konta Google Analytics, ale dane te mogą być przeglądane tylko w Google Analytics i nie będą dostępne na pulpitach nawigacyjnych witryn docelowych.

Połącz z Google – ta metoda wykorzystuje udostępniony interfejs API do wyświetlania statystyk śledzenia w witrynie lub w sieci, ale ma ograniczenia.

Projekt API (zalecane) – Utworzenie niestandardowego projektu API dla określonej witryny lub sieci umożliwia wyświetlanie danych w witrynie i na pulpitach sieciowych bez ograniczeń współdzielonego interfejsu API.

2. Konfigurowanie projektu API

Poniżej przedstawimy Ci, jak skonfigurować Beehive jako projekt API. Jest to nasza zalecana metoda, ponieważ nie będziesz nikomu udostępniać danych logowania API, a ponadto możesz spersonalizować ikonę ekranu uwierzytelniania i nazwę projektu.

Przejdź do Google Developer Console i wybierz nowy projekt.

Zrzut ekranu przedstawiający pierwszy krok projektu API, w którym wpisujesz nazwę projektu i organizację.
Mądrze wybierz nazwę projektu, ponieważ nie można jej później zmienić.

Wybierz organizację i lokalizację, a następnie kliknij Utwórz.

Następnie zostanie wyświetlony komunikat informujący, że nie masz dostępnych interfejsów API. Kliknij opcję Włącz interfejsy API i usługi tuż nad tym komunikatem.

Zrzut ekranu z przyciskiem włączania interfejsów API i usług
To przeniesie Cię do biblioteki API.

Na następnym ekranie zobaczysz mnóstwo różnych kategorii API, jednak jedyne, które musisz włączyć, to Google People, Google Analytics i Google Analytics Reporting.

Zrzut ekranu interfejsu API Google People.
Wpisz je w pasku wyszukiwania i kliknij Włącz na każdym.

Ponieważ Google wymaga świadomej zgody w przypadku większości swoich interfejsów API gromadzenia danych, w celu uruchomienia Beehive Google potrzebuje identyfikatora klienta OAuth 2.0, który wymaga od użytkowników wyrażenia zgody na gromadzenie danych za pośrednictwem ekranu zgody.

Możesz to ustawić, wracając do panelu Google API i klikając Dane logowania.

Zrzut ekranu menu rozwijanego, w którym można wybrać identyfikator klienta OAuth.
Kliknij Utwórz dane logowania i wybierz Identyfikator klienta OAuth.

Na następnym ekranie będziesz musiał wybrać typ użytkowników, którzy będą używać Beehive. Zwykle będzie to zewnętrzne, jeśli chcesz przyznać dostęp osobom spoza organizacji, takim jak klienci lub agencje.

Zrzut ekranu z możliwością wyboru użytkowników wewnętrznych lub zewnętrznych.
Jeśli wybierzesz opcję Wewnętrzny, tylko członkowie Twojej organizacji będą mogli korzystać z wtyczki.

Następny ekran może wyglądać trochę onieśmielająco, ale wszystko, co musisz zrobić, to podać kilka prostych informacji.

Przede wszystkim dodaj nazwę aplikacji (np. Beehive Analytics) i dodaj logo, jeśli chcesz. Należy pamiętać, że dodanie logo może oznaczać, że Google musi zweryfikować wtyczkę, co może uniemożliwić kontynuowanie konfiguracji do momentu zakończenia weryfikacji.

Zrzut ekranu sekcji, w której dodajesz nazwę aplikacji.
Wybierz inny adres e-mail pomocy technicznej, jeśli nie chcesz używać adresu połączonego z Twoim kontem.

Przewiń w dół do sekcji Autoryzowane domeny, dodaj adres swojej witryny, a następnie kliknij Zapisz.

Następnie musisz wrócić do poświadczeń i ponownie kliknąć Utwórz identyfikator klienta OAuth.

Wybierz typ aplikacji jako aplikację sieci Web, nazwij klienta i dodaj identyfikatory URI autoryzowanego przekierowania.

Musisz dwukrotnie dodać identyfikator URI przekierowania – raz kończący się ukośnikiem i raz bez.

Zrzut ekranu sekcji dodawania identyfikatorów URI przekierowania.
Upewnij się, że dodajesz http / https na początku identyfikatora URI.

Kliknij Utwórz, a pojawi się wyskakujące okienko zawierające Twój identyfikator klienta i klucz tajny klienta.

Zrzut ekranu wyskakującego okienka zawierającego klucze.
Hurra, udało Ci się!

Wróć do Beehive i kliknij stronę ustawień.

Kliknij opcję Skonfiguruj projekt interfejsu API i skopiuj dwa fragmenty danych z Google API.

Zrzut ekranu menu konfiguracji Beehive, w którym należy wprowadzić klucz z Google API.
Wypełnij oba pola i kliknij Autoryzuj.

Zostaniesz poproszony o połączenie konta Google. Wykonaj krótkie czynności, a Twoje konto powinno zostać pomyślnie połączone.

Wreszcie, musisz wybrać profil, ponieważ możesz mieć więcej niż jedną witrynę połączoną z kontem Google Analytics.

Zrzut ekranu rozwijanego menu profilu z wybranym blogiem Kirstana.
Z listy rozwijanej wybierz witrynę, z którą chcesz się połączyć.

Jeśli witryna, z którą się łączysz, to ta sama witryna, z której zainstalowałeś wtyczkę i której obecnie używasz, możesz zaznaczyć pole Automatycznie wykryj identyfikator śledzenia.

Jeśli śledzisz statystyki dla innej witryny, musisz ręcznie dodać identyfikator śledzenia. W dalszej części strony znajduje się łącze, które prowadzi do instrukcji Google, gdzie można je znaleźć.

Trudna część dobiegła końca i możesz rozpocząć eksplorację Ula!

3. Skonfiguruj swoje uprawnienia

Standardowo wszyscy administratorzy mają dostęp do Beehive. Możesz przyznać uprawnienia do przeglądania statystyk widżetu i statystyk innym użytkownikom według roli lub zdolności.

Zrzut ekranu z polami wyboru, w których można delegować uprawnienia.
Strzałki skierowane w dół pozwalają dokładnie określić, do których aspektów widżetu i danych analitycznych chcesz przyznać dostęp.

Możesz także wybrać, kto uzyska dostęp do ustawień Brandy, co pozwala użytkownikowi zmieniać połączone konta.

Zrzut ekranu przedstawiający role użytkownika, którym możesz przyznać dostęp do ustawień Beehive.
Zaznacz pola, aby dodać uprawnienia do dodatkowych ról, lub kliknij Użytkownicy niestandardowi, aby uwzględnić lub wykluczyć według nazwy użytkownika.

4. Omówienie pulpitu nawigacyjnego

Dla mniej doświadczonego użytkownika pulpit nawigacyjny Beehive to powiew świeżości w porównaniu z Google Analytics.

Twoje główne statystyki są wyświetlane na jednym prostym i łatwym do zrozumienia ekranie. Możesz szybko przeglądać poprzednie wyniki, korzystając z menu rozwijanego w prawym górnym rogu.

Zrzut ekranu przeglądu pulpitu nawigacyjnego Beehive.
Zobacz najważniejsze statystyki na pierwszy rzut oka.

Pulpit nawigacyjny wyświetla bieżącą liczbę wyświetleń stron w bieżącym tygodniu, a także liczbę użytkowników, sesje, średni czas i współczynnik odrzuceń.

Pulpit nawigacyjny Beehive zawiera przydatne porównanie, dzięki czemu wiesz, jak utrzymują się Twoje statystyki w porównaniu z poprzednim okresem.

5. Widget Dashboard Beehive

Ten łatwy do przyswojenia motyw przechodzi do głównego pulpitu nawigacyjnego, gdzie Beehive automatycznie dodaje szczegółowe podsumowanie statystyk Google Analytics.

Zrzut ekranu widżetu pulpitu nawigacyjnego.
Widżet jest pełen przydatnych statystyk.

Możesz zobaczyć szybki przegląd, taki jak Twoja najlepsza strona, najpopularniejszy kraj, najpopularniejsze skierowania i wyświetlenia stron. Przewiń menu, aby zobaczyć mini wykres odbiorców, a także najpopularniejsze strony i średni czas spędzony oraz podsumowanie ruchu.

To prosty sposób na śledzenie statystyk bez konieczności otwierania wtyczki i wchodzenia w „tryb analizy”.

Uwaga: jeśli zastanawiasz się, dlaczego widżet analityczny WPMU DEV na pulpicie nawigacyjnym WPMU DEV pokazuje inne dane w porównaniu z danymi wyświetlanymi przez inne widżety Analytics, to dlatego, że używamy innych metryk. Anonimizujemy adresy IP i nie śledzimy ani nie przechowujemy żadnych danych osobowych (PII).

6. Sprawdzanie raportów

W lewym dolnym rogu pulpitu nawigacyjnego Beehive kliknij „Wyświetl pełny raport”, aby przejść do dobrych rzeczy.

Możesz przełączyć główny wykres, aby wyświetlić liczbę sesji, użytkowników, odsłon, średni czas sesji i współczynniki odrzuceń.

Łatwo śledź trendy dzięki poręcznym wykresom Beehive.

Następnie są trzy proste wykresy pierścieniowe, które przedstawiają niektóre z najważniejszych statystyk.

Przede wszystkim jest to ogólny wykres mediów. Pokazuje, skąd pochodzi ruch, i grupuje go w kategorie, takie jak wyszukiwanie organiczne, odwiedziny bezpośrednie i media społecznościowe.

Zrzut ekranu ogólnego wykresu pierścieniowego mediów
Ten wykres daje dobre ogólne pojęcie o tym, jak użytkownicy znajdują Twoją witrynę.

Ta druga dzieli skierowania z sieci społecznościowych, w tym wszystkich dużych i oczywistych, aż do Stack Overflow, Reddit, a nawet WordPress.

Zrzut ekranu wykresu pierścieniowego sieci społecznościowych.
Wykres wyświetli dowolną sieć społecznościową, z której otrzymujesz ruch.

Ostatni wykres pierścieniowy dzieli ruch w wyszukiwarkach.

Zrzut ekranu przedstawiający wykres pierścieniowy wyszukiwarek.
Ładny, równy podział…

U dołu strony znajdują się najważniejsze kraje i strony.

Interaktywna mapa przedstawia najpopularniejsze miejsca, z których pochodzą Twoi goście. Możesz przesunąć kursor nad kraj, aby zobaczyć dokładną liczbę sesji.

Zrzut ekranu z górną mapą kraju pokazującą Wielką Brytanię z największym ruchem
Dowiedz się, które części świata uwielbiają Twoją witrynę.

Ostatnie, ale nie mniej ważne, są Twoje najpopularniejsze strony, wraz ze średnim czasem sesji, liczbą odwiedzających i wskazaniem trendu.

Zrzut ekranu głównych stron.
Wyświetlaj dowolne statystyki z dowolnego okresu, aby śledzić trendy.

7. Włącz reklamy graficzne

Przejdź o krok dalej w analityce, dodając reklamowe pliki cookie Google do swojej witryny, dzięki czemu możesz wykonywać następujące czynności:

  • Twórz listy odbiorców remarketingu na podstawie określonych zachowań, danych demograficznych i danych o zainteresowaniach, a następnie udostępniaj te listy Google Ads
  • Użyj danych demograficznych i danych o zainteresowaniach w raportach Analytics
  • Twórz segmenty na podstawie danych demograficznych i danych o zainteresowaniach.

Wszystko, co musisz zrobić, aby to włączyć, to przejść do ustawień Beehive i kliknąć przełącznik.

Zrzut ekranu przełącznika wyświetlania reklam.
Kliknij link, aby dowiedzieć się więcej o sprawdzaniu polityki prywatności.

8. Używanie Beehive z instalacjami wielostanowiskowymi

Beehive nie byłby wtyczką WPMU DEV, gdyby nie działał płynnie z sieciami wielostanowiskowymi.

Istnieje kilka różnych sposobów zarządzania danymi analitycznymi sieci. Możesz:

  • Utwórz profil Google Analytics obejmujący całą sieć, aby śledzić wizyty w całej sieci.
  • Skonfiguruj oddzielne konta, aby śledzić każdą podstronę indywidualnie.
  • Połącz adres URL swojej sieci z Google Analytics, a wszystkie podstrony automatycznie pokażą swoje statystyki.
Ustawienia śledzenia ula
Beehive umożliwia śledzenie statystyk w sieci multisite.

Jeśli zdecydujesz się zezwolić administratorom witryny na używanie Beehive, możesz zdecydować, czy mogą zastąpić Twoje uprawnienia. Wszystko, co musisz zrobić, to przejść do Ustawienia> Uprawnienia i zaznaczyć pole.

Zrzut ekranu pola wyboru zastępowania uprawnień.
Możesz to zrobić osobno dla ustawień i uprawnień do statystyk.

Podejmuj lepsze decyzje

Po pomyślnym połączeniu konta analitycznego z Beehive śledzenie statystyk staje się jedną z najprostszych części prowadzenia witryny.

Wszystko, czego potrzebujesz, jest dostępne szybko i łatwo podczas wykonywania innych obowiązków administratora witryny. Dzięki tak łatwo dostępnym statystykom możesz śledzić trendy ruchu i być na bieżąco, jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy.

Jeśli podoba Ci się to, co widzisz, zapoznaj się z dokumentacją Beehive, aby uzyskać bardziej szczegółowy przewodnik krok po kroku dotyczący konfiguracji i zapoznaj się z naszym planem działania (zwróć uwagę na naszą aktualizację Menedżera tagów Google – już wkrótce!), Aby zobaczyć nad czym pracujemy.

Darmowe wideo Dlaczego 100 NIE jest idealnym wynikiem w Google PageSpeed (* 5 minut oglądania) Dowiedz się, jak korzystać z Google PageSpeed Insights, aby wyznaczać realistyczne cele, poprawiać szybkość witryny i dlaczego dążenie do idealnej wartości 100 jest ZŁE.

Tłumaczenie maszynowe, źródło: WPMUDEV

Podobne