Gdybyś miał zawrzeć powód, dla którego robisz to, co robisz, w dwóch lub trzech słowach, czy potrafiłbyś to zrobić?

Każdego dnia pracuję z osobami, które uważają, że zarządzanie marką jest przeznaczone tylko dla wielkich korporacji. Ci ludzie są oddani dostarczaniu wartości każdego dnia, ale nie mają pojęcia, że marketing marki jest dla nich tak samo ważny, jak dla wielkich marek. Więc co, jeśli nie jesteś Nike? To nie znaczy, że ludzie nie rozwijają postrzegania o tobie już. Nadszedł więc czas, aby zacząć zarządzać swoją marką osobistą.

Co porusza Twoje serce?

Jak więc zacząć pracować nad definicją esencji swojej marki? Nie trać czasu na próby wymyślenia obietnicy lub deklaracji marki – jest o wiele za wcześnie. Zamiast tego, najważniejsze pytanie brzmi: co Cię porusza? Co Cię napędza? Co budzi Cię rano? Albo co nie daje Ci spać do późna w nocy? Inny sposób, w jaki często zadaję to pytanie, brzmi następująco: Na co wydajesz pieniądze, nawet jeśli wiesz, że możesz ich nie odzyskać? Jeśli już inwestujesz, jest duża szansa, że krążysz wokół esencji swojej marki.

Co inni powiedzieliby o Tobie?

Potrzebujesz innego sposobu, aby pomyśleć o istocie swojej marki? Pomyśl o markach, które uwielbiasz i o tym, jak o nich mówisz. Co ludzie mówią o Tobie? Czy są zachwyceni Twoją przenikliwością? Twoją troską? Twoją ekstrawagancją? Jeśli nie czujesz się dobrze pytając ich bezpośrednio o opinię, użyj narzędzia takiego jak linkedin.com, które stworzy pośredni sposób na zdobycie rekomendacji. Kiedy je czytasz, co się wyróżnia? Jak to się mówi w przypadku marki, nie liczy się to, co ty mówisz o swojej marce, ale to, co oni mówią o twojej marce.

Jeśli potrafisz nadać jej etykietę, możesz ją objąć!

Po raz pierwszy zaczęłam myśleć o zmianie marki osobistej po rozmowie z przyjacielem, który powiedział mi, że jedna rzecz w moim życiu wyróżniała go bardziej niż cokolwiek innego. Kiedy podzielił się swoją opinią na temat mojej marki osobistej, natychmiast ją przyjęłam – ujął w słowa to, co wiedziałam o sobie, ale nie potrafiłam tego wyrazić. Od tamtej pory, przez ostatnie kilka lat, pracowałem z wieloma ludźmi, którzy robili to samo i za każdym razem jest to niesamowite doświadczenie. Ludzie stają się bardziej tym, kim są dopiero wtedy, gdy mają słowa, by to wyrazić.

Na co więc czekasz? Zacznij już dziś zmieniać swoją markę – myśląc o jej istocie.

Podobne