Tłumaczenie maszynowe

Strony internetowe oparte na subskrypcji zyskują na popularności dzięki wciąż kuszącej perspektywie pasywnego dochodu. Na szczęście WordPress i WooCommerce ułatwiają skonfigurowanie płatnej witryny subskrypcyjnej.

Jednak nie możesz pozwolić, aby piłka spadła po skonfigurowaniu witryny.

Witryny subskrypcyjne WooCommerce mają pewne wyjątkowe wyzwania w zakresie obsługi klienta, zmian programistycznych i raportowania. Niezależnie od tego, czy masz istniejącą firmę subskrypcyjną, czy też rozważasz jej utworzenie, przygotuj się na 5 typowych pułapek.

Wtyczka subskrypcji WooCommerce

Krótka uwaga, na potrzeby tego przewodnika będziemy odnosić się do wtyczki Subskrypcje WooCommerce w przykładach. Jednak te pułapki dotyczą większości witryn opartych na subskrypcji lub członkostwie.

1. Bóle głowy związane z procesem odnowy

Stworzenie przyjaznego dla użytkownika procesu odnawiania jest jednym z kluczy do sukcesu każdego modelu opartego na subskrypcji. Podczas tworzenia witryny wybór procesora płatności WooCommerce i sposób konfiguracji płatności za odnowienie wpłynie na proces odnowienia dla klientów.

Częstym błędem w witrynach subskrypcji WooCommerce jest wykorzystywanie PayPal Standard jako bramki płatności. Ponieważ PayPal Standard jest bezpłatny w przypadku subskrypcji WooCommerce, właściciele sklepów zwykle wybierają go domyślnie, ale w rzeczywistości istnieje kilka ograniczeń związanych z tą bramą płatności dla witryny subskrypcji.

Na przykład w przypadku standardu PayPal administrator witryny nie jest w stanie dostosować powtarzającej się daty rozliczenia ani modyfikować cyklicznych sum w subskrypcji. Jest to istotne, ponieważ większość witryn z subskrypcjami oferuje różne poziomy lub pakiety. PayPal Standard nie pozwala użytkownikom na przełączanie się między pakietami subskrypcji w zakresie aktualizacji lub obniżenia. Te ograniczenia mogą następnie prowadzić do problemów podczas zarządzania datami odnowienia klientów i płatnościami.

Ponów próbę subskrypcji WooCommerce

Innym czynnikiem, na który należy zwrócić uwagę, są ustawienia subskrypcji WooCommerce dla nieudanych transakcji. Dzięki cyklicznej strukturze płatności możesz spodziewać się niepowodzeń transakcji każdego miesiąca z powodu wygaśnięcia lub zmiany danych karty kredytowej klienta. Jeśli masz wtyczkę subskrypcji WooCommerce, będzie ona automatycznie ponawiać nieudane subskrypcje 5 razy w ciągu 7 dni w określonych odstępach czasu. Jeśli płatności nadal się nie udają, musisz zająć się tym ręcznie.

2. Zapewnienie wsparcia dla użytkowników

Ponieważ witryna e-commerce z subskrypcją zyskuje więcej subskrybentów, możesz spodziewać się więcej pytań klientów, próśb o pomoc i błędów użytkowników.

Podczas tworzenia nowej witryny większość właścicieli witryn planuje koszty WooCommerce w zakresie bieżącego wsparcia i utrzymania w zakresie tworzenia stron internetowych, ale koszty obsługi klienta są często pomijane. Może również istnieć niejasność między właścicielem firmy a zespołem wsparcia rozwoju, jeśli chodzi o to, które wnioski o wsparcie wymagają uwagi na poziomie rozwoju, a które mogą być obsługiwane przez personel obsługi klienta firmy.

Jeśli w witrynie wszystko działa sprawnie, to większość pytań subskrybentów jest prosta: jak zresetować hasło, zaktualizować informacje rozliczeniowe lub anulować subskrypcję. Zazwyczaj przedstawiciel działu obsługi klienta może sobie z tym poradzić, ale jeśli masz wielu klientów, liczba zapytań może szybko przytłoczyć jednego menedżera lokalizacji.

WP-Chatbot przez MobileMonkey Widget

Możesz zmniejszyć liczbę zgłoszeń użytkowników do pomocy technicznej, dodając stronę z często zadawanymi pytaniami do witryny internetowej i zapewniając intuicyjne komunikaty o tym, jak wykonywać podstawowe zmiany użytkowników w witrynie. Jeśli możesz nim zarządzać, możesz również dodać czat na żywo do witryny, aby użytkownicy mogli szybko otrzymywać odpowiedzi. Czat na żywo ma dodatkową zaletę w postaci zwiększenia liczby konwersji i rejestracji.

Zapewnianie subskrybentom złej obsługi klienta może drastycznie zaszkodzić reputacji Twojej firmy i przychodom. W miarę rozwoju witryny pamiętaj o zasobach obsługi klienta.

3. Raportowanie i analityka

Zmniejszenie wskaźnika rezygnacji jest częstym celem biznesów e-commerce korzystających z subskrypcji. Wskaźnik rezygnacji odnosi się do liczby klientów rezygnujących z subskrypcji usługi lub produktu w każdym cyklu odnowienia. Nawet przy najlepszych kampaniach marketingowych i wskaźnikach rejestracji wysoki wskaźnik rezygnacji oznacza katastrofę dla firmy na dłuższą metę.

Ulepszone raportowanie WooCommerce

Dlatego raportowanie i analizy nie podlegają negocjacjom w przypadku modeli opartych na subskrypcji. Wtyczka WooCommerce Subscriptions oferuje kilka ulepszonych funkcji raportowania. Jest jednak kilka miejsc, w których występują rozbieżności w raportowaniu. Jedną z nich jest rozbieżność między raportami bramki płatniczej a raportami ze strony internetowej. Nie jest to zbyt częste, ale jeśli niektórzy użytkownicy otrzymują bezpłatne subskrypcje za pośrednictwem oferty lub kuponu, a podczas rejestracji nie jest dokonywana żadna płatność, może wystąpić rozbieżność między całkowitą liczbą subskrybentów wymienioną w witrynie a kwotą płatności raporty bramy.

Ponadto mogą wystąpić rozbieżności w przypadku śledzenia zwrotów. Jeśli zwrot jest przetwarzany bezpośrednio przez bramkę płatności, strona może być jednocześnie aktualizowana lub nie, co skutkuje niespójnościami w raportach.

W przypadku każdej witryny WooCommerce skonfigurowanie śledzenia e-commerce w Google Analytics jest niezbędnym krokiem. Niemniej jednak możesz napotkać kilka dodatkowych wyzwań między raportami Twojej witryny a Google Analytics. Rozbieżności mogą wystąpić, jeśli użytkownik opuści witrynę natychmiast po dokonaniu płatności i nie będzie czekać na załadowanie strony z podziękowaniem. W takim przypadku transakcja nie będzie śledzona i wysyłana do Google Analytics . Rozbieżności mogą również wystąpić, gdy administrator witryny musi ręcznie wprowadzić subskrypcję do zaplecza witryny. Zwroty środków i zamówienia testowe są również znacznie łatwiejsze do śledzenia w witrynie w porównaniu z Google Analytics, więc możesz również zauważyć rozbieżności wynikające z tych sytuacji.

Chociaż porównanie raportów z różnych obszarów może być żmudną pracą, pozostawanie na bieżąco z raportami witryn internetowych ma kluczowe znaczenie dla oceny sukcesu witryny i biznesu.

4. Oferowanie rabatów i promocji

Dzięki subskrypcjom WooCommerce masz możliwość prowadzenia wielu promocji przy użyciu różnych kuponów i konfiguracji rabatów. Wyzwaniem związanym z oferowaniem promocji w witrynie subskrypcji jest nie tyle konfiguracja, ile bardziej realizacja i zarządzanie.

W przypadku witryn handlu elektronicznego z produktami kody kuponów są nieco prostsze do wdrożenia, ponieważ klient zazwyczaj dokonuje jednorazowego zakupu za pomocą kodu kuponu. W przypadku modelu subskrypcji należy wziąć pod uwagę więcej czynników, zanim zaprezentujesz ekscytującą promocję. Czy oferujesz zniżkę tylko na początkową opłatę rejestracyjną? A może oferujesz zniżkę na powtarzający się koszt subskrypcji? Czy ta zniżka na powtarzające się koszty obowiązuje przez czas nieokreślony, czy tylko przez określoną liczbę okresów odnowienia?

Kody subskrypcyjne w subskrypcjach WooCommerce

Rozwiązania są różne w zależności od oferty. Jeśli chcesz zaoferować zniżkę tylko na początkową opłatę rejestracyjną, możesz wykorzystać kody subskrypcyjne w subskrypcjach WooCommerce. Aby uzyskać specjalną zniżkę na powtarzającą się płatność za subskrypcję, będziesz chciał skorzystać z cyklicznej zniżki na produkt w WooCommerce. Domyślnie ta opcja utworzy rabat na bieżącą kwotę płatności za subskrypcję, a kupon będzie obowiązywał przez czas trwania subskrypcji. Jeśli chcesz ograniczyć kupon do określonej liczby miesięcy lub płatności, możesz dostosować ustawienia i zaoferować ograniczony kupon płatności w ramach Subskrypcji WooCommerce.

Drugi problem może wystąpić podczas informowania klientów o promocji. Jeśli klienci źle zrozumieją, jaki rodzaj rabatu jest oferowany, możesz spodziewać się wielu pytań do pomocy technicznej lub, co gorsza, wielu wniosków o zwrot pieniędzy. Jak wspomniano wcześniej, będziesz również chciał zwrócić uwagę na wszelkie rozbieżności w raportach między bramką płatności a raportami z witryny internetowej, jeśli zaoferowałeś klientowi stałą bezpłatną subskrypcję.

5. Wdrażanie dużych zmian w witrynie

Podobnie jak w przypadku każdej witryny WooCommerce, musisz zachować ostrożność podczas wdrażania dużych zmian projektowych lub programistycznych w witrynie subskrypcji WooCommerce. Wszelkie błędy lub przestoje mogą mieć bezpośredni wpływ na sprzedaż online.

Witryny pomostowe WP Engine

Podczas dokonywania poważnych zmian w dowolnej działającej witrynie programista lub zespół programistów często pracuje nad witryną produkcyjną lub testową, a następnie przenosi te zmiany do działającej witryny. W przypadku witryny informacyjnej można nadpisać działającą witrynę i wprowadzić zmiany. Nie jest to idealne rozwiązanie w przypadku witryn e-commerce.

Będziesz musiał ręcznie przenieść zmiany i upewnić się, że nie nadpisujesz ani nie zepsujesz żadnych przychodzących rejestracji i transakcji subskrypcji. Wykorzystanie rozwiązania hostingowego WordPress, które oferuje obszar produkcyjny i wdrażanie codziennych kopii zapasowych, może zdecydowanie pomóc w tych scenariuszach.

Wykonując jakiekolwiek prace programistyczne w witrynie subskrypcji w obszarze produkcyjnym, uważaj, aby wyłączyć powiadomienia e-mail w wersji produkcyjnej. Większość witryn z subskrypcjami ma automatyczne powiadomienia e-mail dla subskrybentów i możesz zmylić klientów, jeśli zostaną one nagle wysłane z linku do instalacji deweloperskiej.

Możesz także uniknąć poważnych zakłóceń dla klientów, testując wtyczki i aktualizacje WooCommerce w obszarze produkcyjnym przed wdrożeniem tych aktualizacji w witrynie na żywo. Ze względu na dużą liczbę dostępnych rozszerzeń WooCommerce, czasami mogą pojawić się problemy z niekompatybilnością wtyczek. Wykrywanie drobnych problemów przed testowaniem w działającej, ruchliwej witrynie może pomóc uniknąć zakłóceń u klientów.

Utrzymaj przepływ dochodów

Nie pozwól, aby te pułapki ograniczały Twój styl. Subskrypcje WooCommerce są nadal jedną z najlepszych opcji konfiguracji subskrypcji e-commerce, obsługującą wiele największych witryn e-commerce.

Nauczenie się, jak radzić sobie z wyzwaniami, zanim spowodują one problem, to najlepszy sposób, aby Twoja witryna działała sprawnie, wspierała klientów i cieszyła się stałym strumieniem przychodów z witryny subskrypcji.

Tłumaczenie maszynowe, źródło: WPExplorer

Podobne